Hallo uit Holland

New users can introduce themself here

Hallo uit Holland

Postby RvExpress » 11.10.2017, 10:59

I'am an old ' Trix Express fahrer' from the Netherlands and now running a (old) PC with win98 and DDW with Railyplan. To control my switches and signals.
Works fine for a long time, but the old pc is giving some hardware problems, so i want to use something new.

I use the Tams-B2 booster, controlled by the serial port and a lot of 'MM dig. Magnetartikel decoder' from Conrad (nr 212786, same as Viesmann 5211). For the signals, slightly modified, so i can attach 8 signals instead of 4. Switches are connected to unmodified decoder.

Which controller i must setup at the rocserver? DDX? Or are there better alternatives. My 'new' PC is a dell optiplex running ubuntu 14.04 lts and has a 'normal' serial interface (ttyS0)

Groetjes,
RvE

P.s. whats the right sub-forum to ask this question?
Grtz, RvExpress
Trix Express (mostly), MM format magnet-dekoders, Tams B2 booster, Tams LD-G3 and Dell optiplex 990 with ubuntu 14.04
RvExpress

Re: Hallo uit Holland

Postby rvooyen » 11.10.2017, 11:16

Hoi RvE,

Welkom naar Rocrail forum.

Alas I personally cannot help you since I do not have experience with your setup, but I am sure others can help.
I hope I can help if you have general Rocrail (config) issues.

Groeten,

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Postby smitt48 » 11.10.2017, 12:56

Hi RvE,

Welkom to Rocrail. Ik weet zeker dat iemand wel een antwoord op je vraag hebt.

Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.0) - WinXP as server, 10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby agre30 » 11.10.2017, 16:51

Hello RvE
Do you have a real first name?

Welcome to the Rocrail forum.

When you don't have any command station you can use de DDX as a CS. You just have to find the right port-settings in Ubuntu. When you choose DDX, your Rocrail config works as a CS. I ran my layout for 2 or 3 years with just one ORD-3 booster and DDX. There is however a restriction. You can run only 2 or 3 trains if the booster also feeds your accessoires like switches. If you run more trains your switches will fail or the trains stop when you send a command to a switch.

Good luck.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby RvExpress » 12.10.2017, 17:33

thanx,

my first attempts are succesfull. i've used DDX and the first switches i've seen 'switching'.

b.t.w my real name is Rob
Grtz, RvExpress
Trix Express (mostly), MM format magnet-dekoders, Tams B2 booster, Tams LD-G3 and Dell optiplex 990 with ubuntu 14.04
RvExpress

Postby VT601 » 13.10.2017, 08:01

Hallo Rob,

ook leuk weer eens een nederlandse deelnemer te treffen
en dan ook nog met Trix Express.

Als je ook je woonplaats in je opgeeft is het gemakkelijker om bijvoorbeeld eens bij een ander NL-rocrailer af te spreken.

Gr. John
(ook nog steeds starter met RR)
Building a Marklin-based model railroad using (still) 6021 (central unit) and MS2.
Era: IV, Germany
Member of M-Track Nederland (m-track.org)
Member of 3railforum.nl
Reads and write: EN, DE and NL
VT601

Postby RvExpress » 14.10.2017, 15:42

@John, ik ben een Rotterdammer.....
Opgegroeid met unix (voorloper van linux) en dat is altijd al mijn computer systeem geweest. Windows is bij mij nooit aangeslagen. (Bestond zelfs nog niet, toen ik begon te computeren)
Rijdt met Trix Express, en (somminge) lokomotieven, zijn de 50 jaar al gepasseerd. dankzij onderdelen van een 3D printer ook wagons/rijtuigen van andere merken aan weten te passen. Ben eigenlijk geen echte modelbouwer maar een techneut.
Zoals eerder gemeld, nu worden wissels en seinen, digitaal bediend. Ik moet nog even hobby-en, om met rijwegen/straten te werken.
Ik heb nog een paar tams ld-g3 decoders liggen, die in een tram zitten ingebouwd. Als de S88 module een beetje 'snel' wil werken, in de nieuwe setup, dan kan dat deel eens automatisch gaan rijden. In de oude setup duurde het heel lang, voordat de pc de signalen binnen kreeg van de s88.
Grtz, RvExpress
RvExpress

Return to Introduction