Meer Dinamo details voor Wiki?

Meer Dinamo details voor Wiki?

Postby cornelis » 07.05.2017, 11:07

Hallo Dinamo gebruikers

Op mijn test baantje heb ik een hybride systeem: DCC/ECOS/digirail voor stroom detectie, trein besturing en seinpalen en Dinamo/RMU/PM32 (wissels met solenoids)/OC32 (wissels met motors)/TM44/PM32 (voor in de toekomst analogoge trammen) en MCC/OC32 faller cars wederom in de toekomst.

Het testbaantje wordt binnenkort opgebroken want het koncept werkt goed en zeker de treinen nadat de decoders gekalibreert zijn op Vmax en V mid.

Tijdens het in werkstellen van de PM32 kwamen er nogal wat probleempjes naar vooren, die allemaal opgelost zijn. De stappen staan in de bijlage.

Het lijkt mij de moeite waard om het een en ander aan te vullen op de WIKI voor Dinamo.

Zelfs de PM32 (multiplexer) gooit de wissels om veel vlugger dan de DCC/ECOS Digirail kombinatie en het schijnt te komen van de vertragingen van ECOS (van andere discussies begrepen als reden hiervoor). Op mijn testbaantje worden de wissels omgelegd met PM32 ongeveer 1.5 m voordat de trein bij het eerste wissel komt met ECOS verschilt het maar het kan maar eens 300 mm zijn of af en toe pas als hij bij het wissel aankomt.

Ik neem aan dat Rocrail de wissels het dichtst bij de trein het eerste omgooit, dat is mijn observatie van mijn testbaantje en dat komt de multiplexer ten goede. De OC32 is parallel executie van opdrachten en moet meer voeding hebben voor de wissel motoren die immers 1.5 seconden nodig hebben dus daarom OC32 voor die motoren. De bijgaande foto is van een Exel woorksheet in het engels die ik natuurlijk beschikbaar kan maken maar ik kan immers geen excel opladen hier, dus dan maar zo.

Ik hoor wel of aan deze informatie behoefte bestaat.

mvgr

Cornelis
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
cornelis

Re: Meer Dinamo details voor Wiki?

Postby Eriko » 14.05.2017, 13:14

Ondanks dat ik momenteel geen Dinamo gebruik zal het zeker interesant kunnen zijn.
Ik ben momenteel ben ik bezig om de Nederlandse pagina's in de wiki weer actueel te maken, maar dat gaat traag.

Als ik bij een gedeelte voor Dinamo kom zal ik eens kijken, maar dat kan zomaar nog meer dan een jaar duren.
Ik zit nu slechts nog bij de pagina's over Rocview. Als dat af is ga ik verder met de standaard delen van Rocrail en daarna komt pas deze meer specifieke informatie.
Hulp is uiteraard altijd welkom.
H0 Märklin M&K-rails
Uhlenbrok Intellibox Basic
Ubuntu 14.04 x64 & 16.04 x64
Eriko

Re: Meer Dinamo details voor Wiki?

Postby cornelis » 16.05.2017, 16:01

Hi Eriko
Dat is wel een project, success er mee. Ik woon en werk in Australie en heb in Nederlands dit aangeboden omdat Dinamo in Nederland eigenlijk hoofdzakelijk gebruikt wordt. Alhoewel het werkblad als nog in het engels was.

mvr g

Cornelis
cornelis

Return to Algemeen (NL)