Klok wensen: beeld vullend

Klok wensen: beeld vullend

Postby Diederik » 28.02.2017, 11:09

Hallo,

afgelopen weekend in Krefeld een TT-module treffen gehad (volgens Fremo principe). We gebruiken RocRail en tablets met AndRoc om de wissels en seinen te schakelen. En rijden met FREDi regelaars op modeltijd de treinen.
Dit werkt goed echter kwamen we twee zaken tegen welke ik in 2 aparte topic's hier neer zet.

1: Normaal gebruiken we Analoge klokken welke we via de computer versneld laten lopen. Echter waren we onze USB-Serial interface vergeten. Echter geen nood, RocRail ondersteund ook de modeltijd :D
We hebben enkele laptops neergezet en verbonden met de RocRail server, werkte perfect. De klok loopt synchroon.
Echter de klok is erg klein om op afstand af te lezen, we zaten te zoeken naar een mogelijkheid op de klok beeld vullen of heel groot op het scherm te zetten. Deze optie konden we niet vinden.
Mijn vraag: zit deze optie in RocRail?
Zo niet dan hebben we de volgende wensen mbt de klok:
- kan de klok worden vergroot op het scherm
- is het mogelijk om de klok beeld vullend weer te geven (zowel op pc als op tablet)
- is het mogelijk om in de de android app of in de webbroser in de menubalk / boven aan de layouts/regelaars de modeltijd te projecteren?

We hebben zo op diverse plaatsen de modeltijd beschikbaar en kunnen met enkele beeldschermen de klok voor alle rijders weergeven.

mvg

Diederik Speksnijder
Diederik

Re: Klok wensen: beeld vullend

Postby rjversluis » 28.02.2017, 11:28

Hi,

daarvoor kun je Rocweb gebruiken:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=rocweb:rocweb-en
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby Diederik » 28.02.2017, 12:23

TNX, gaan we de volgende keer proberen!
Diederik

Postby rvooyen » 02.03.2017, 12:04

Rob en allen,

Mijn idee van het weer ingebruik nemen van rocj is niet zo gek. Ik gebruik deze om een beeld vullende mooie klok aan te sturen,

Dus strip rocj tot alleen de klok en laat deze als "Fast clock" weer in functie komen bij Rocrail.

Zie mijn vlog 77C voor een beeld van de klok in werking. https://www.youtube.com/watch?v=9UlAHU64NeE&t=77s

Grote voordeel is de kleine belasting vergeleken met de grote belasting van de browser met rocweb.

Groeten,

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Postby rjversluis » 16.04.2017, 09:20

Hi Robert,

je kunt van af Morgen ook een resizable klok laten zien.
clockdlg.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Return to Basis functionaliteit (NL)