Installatie op Raspberry Topic is solved

Post Reply
AdTuinBaan

Installatie op Raspberry

Post by AdTuinBaan » 02.08.2019, 14:23

Een goedemiddag allen,
Sinds kort heb ik de beschikking over een tweede Raspberry PI 3B, deze keer met interactief touchscreen. Bij mijn eerste Raspberry was het installeren van Rocrail zonder problemen verlopen. (inmiddels al weer een tijdje geleden). Nu loop ik toch tegen problemen aan waarbij ik geen stap verder kom. Wie kan mij hierbij van advies dienen?
Ik beschrijf hieronder stap voor stap wat ik gedaan heb:

1: een geformateerd 16Gb microSD kaartje voorzien van: 2019-07-10-Raspbian-buster.zip met behulp van het programma Etcher
2: Raspberry geconfigureerd en daarna middels sudo apt-get update/upgrade geactualiseerd
3: Rocrail gedownload naar Raspberry middels: wget http://rocrail.net/software/rocrail-sna ... -armhf.deb
4: Middels sudo apt-get install libwxgtk3.0-dev libusb-1.0-0-dev bibliotheek geinstalleerd
5: Rocrail geinstalleerd: sudo dpkg -i rocrail-15820-raspbian-stretch-armhf.deb
=> nu ontstaat er een probleem: ik krijg de melding dat pakket libwxgtk-webview3.0-dev niet is geinstalleerd.

Mijn vraag is: wat nu?

Met een vriendelijke groet, Ad Spaan

Pirat-Kapitan
Moderator

Re: Installatie op Raspberry

Post by Pirat-Kapitan » 02.08.2019, 16:48

Moin Ad,
ich darf mal auf deutsch antworten.
Bitte ggf. noch ein oder zwei Tage warten, da ist mit den RasPi-builds wegen der WLAN Kamera anscheinend etwas durcheinandergeraten.
Alternativ kannst Du auch versuchen, das fehlende Paket nachzuinstallieren.

Schöne Grüße
Johannes

AdTuinBaan

Re: Installatie op Raspberry

Post by AdTuinBaan » 05.08.2019, 18:03

Even een korte terugkoppeling: het RocRail programma op mijn Raspberry werkt weer als 'vanouds'.
Dus: 'problem solved'.

Groeten Ad

Post Reply

Return to “Basis functionaliteit (NL)”