Melding server: could not lock route

Re: Melding server: could not lock route

Postby Carel » 26.02.2016, 12:43

Hallo Jan, Tom en Rob,
Allereerst Tom en Rob. De link, die Tom geeft is prima en ook de instructies daarin zijn duidelijk. Maar nogmaals het pad verwijst naar allemaal lege mappen in de map RocRail. Geen issue.zip bestand te bekennen. Er wordt gevraagd een map te openen, maar ik zou niet weten welke. Geen idee, waar het bestand issue bij mij staat, als het al is aangemaakt.
Dan nu het antwoord aan Jan: het idee om met teamviewer mijn bestanden op afstand te bekijken en de juiste instellingen daarin te zetten vind ik zo gek nog niet. Ik heb dit programma op mijn computer staan, maar heb het in geen tijden meer gebruikt. Dus je zult me weer even moeten bijpraten. Mijn privé mailadres is: carel.richters@planet.nl. Overigens woon ik in Lochem. Ik hoop wat van je te horen. B.V. dank.

Mrgr Carel
Carel

Postby Carel » 26.02.2016, 14:00

Hallo allemaal,
Als ik dit draadje open, dan zie ik mijn laatste reactie op de antwoorden van Jan Tom en Rob niet staan. Open ik Reageer, dan komt hij wel tevoorschijn. Voor de zekerheid reageer ik daarom nog maar een keer. Allereerst de link naar Issue was duidelijk en ook de daarin vermelde instructies. Dat ik er niets aan heb, komt, omdat het aanklikken van Incident in mijn Help een pad opent naar lege bestanden in de map RocRail. Nergens een bestand issue.zip te bekennen. Ik zou dan ook niet weten welke map ik zou moeten aanklikkken (daar wordt om gevraagd). Jan's idee om met teamviewer mijn instellingen aan te passen lijkt mij een goed idee. Ik heb dit op mijn computer staan, maar in geen tijden meer gebruikt. Je zult me dus weer even wegwijs moeten maken. Mijn email adres is: carel.richters@planet.nl. Overigens woon ik in Lochem. Ik hoop nog wat van je te horen. BV dank

Mvrgr
Carel
Carel

Postby rvooyen » 26.02.2016, 16:17

Carel

Maak zelf een map aan in bijv c:\rocrail die bijv incidenten heet.
Dan als er gevraagd wordt naar een map geef deze op. Het programma maakt zelf een sub map aan met daarin de nodige files. De zip kan dan als bijlage aan een post gekoppeld worden.

Groeten

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Postby Carel » 26.02.2016, 21:00

hi jan hierbij mijn xml

gr carel
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Carel

Postby rjversluis » 26.02.2016, 21:04

Hi carel,

je hebt vele onnodige rails elementen gebruikt.
Het is niet de bedoeling dat je ieder stukje rails van jou spoorbaan in Rocrail laat zien.

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=goldenrules-en
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=goldenrules-de

Je moet een schematische afbeelding maken die zo compact mogelijk is.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 26.02.2016, 21:48

Hi Carel

diverse opmerkingen

begin als nieuw rocrailgebbruiber, nog niet met het vastleggen van treinlengtes, bloklengtes, treintypes, gekoppelde blokken etc. Gebruik eerst de standaardinstellingen van Rocrail.

Ik heb de analyseresultaten weggegooid en de analyser opnieuw gestart, deze kwam met de melding dat Ecos2000 niet gedefinieerd was bij een wissel, dat heb ik weggehaald waarna de analyser de twee rijwegen aanmaakte.

wissel Hbos ZO wi3 stond buitengebruik gesteld in de eigenschappen van dat wissel daardoor kon de rijweg niet geset worden.

Als ik nu een lok plaats in Hbos 08, de automaat aanzet en de loc start (rechtermuisknop, start lok) dan worden de wissels goed gelegd en de trein gaat "rijden"

Nog even samenvattend: Rocrail werkt het beste met 2 melders per blok of 3 als je een tussenstop punt wilt voor korte treinen bij een perron, een blok uitrusten met 1 melder (enter2in) kan ook, als je zo'n blok van twee kanten kunt inrijden leg je de melder in het midden van dat blok, de exacte stopplaats kun je dan nog corrigeren met een timerfunctie op de enter2in melder.

Als je je onder de ervaren Rocrailers wilt scharen dan kun je ook met een .xml script de situatie creëren van 1 in-melder voor meerdere blokken (schaduwstationsituatie) zoals in K....per ook kan.

Kijk even of je de xml zelf aan de praat kunt krijgen zo niet dan upload ik mijn versie voor je

suc6
gr jan
janvanderborden

Postby janvanderborden » 26.02.2016, 21:52

Carel

nog even aanvullend

neem de opmerking van Rob ter harte, de opbouw van je layout gaat met al die railstukjes lang duren na bijvb. een verplaatsing van je layout over het scherm. Ook is de zoomfactor te klein om goed de teksten te kunnen lezen.

probeer het zo schematisch mogelijk te maken

emplacements delen hoeven ook niet aan elkaar te zitten op de layout, je kunt met nivo koppelingen verbindingen tussen de verschillende onderdelen realiseren.

suc7
gr jan
janvanderborden

Postby janvanderborden » 01.03.2016, 23:07

Beste rocrailers

Ik ben met Carel nu zover dat zijn locs zich in de auto mode kunnen verplaatsen van het ene blok naar het andere, melders werken, wissels werken, reserveringen werken.
Carel werkt met Maerklin en de Ecos

Wat mij nu opvalt is dat er railcom requests komen van vermoedelijk de Ecos

Omdat Carel niet met Railcom werkt is dit ongewenst

Wie kan ons een suggestie doen hoe dit op te lossen

m vr gr
gr jan
janvanderborden

Postby smitt48 » 01.03.2016, 23:13

Hi,

Je kan Railcom uitschakelen in set-up 2.

21.5.3.1. RailCom® uitschakelen
Hier kunt u RailCom uitschakelen.

Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.3) - Win10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby Carel » 03.03.2016, 17:23

Hallo Jan,
Hierbij de gevraagde ,trc file

mvrgr
Carel
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Carel

Postby janvanderborden » 03.03.2016, 18:53

HI Tom

uitschakelen heeft niet het gewenste effect, de railcom vragen blijven komen. Ik heb ook even in het Duitse forum gezocht en kwam een artikeltje tegen waar dat zelfde verschijnsel aangegeven werd, maar het draadje eindigde zonder duidelijke verklaring hoe e.e.a. te voorkomen.

we zijn er nog niet uit

Hallo zusammen,
ich bekomme auch die Meldung "Invalid railcom module ID: 100 -106".
Ich habe 6 Standard S88 Module an meiner Ecos 2 (50200) keine Railcom Rückmelder.
Gruß

Marcus

Nur geraten: Das könnten Lokomotivlisteneinträge aus der ECoS sein. Das Thema hatten wir heute schon mal mit der CS2.

gr
gr jan
janvanderborden

Postby smitt48 » 03.03.2016, 19:27

Hi Jan,

Hast du Dekoder mit Railcom aktiviert?

mfg Tom
Kind regards,
Tom Smit

In build phase
smitt48

Postby rjversluis » 03.03.2016, 19:50

Hi,

ich bekomme auch die Meldung "Invalid railcom module ID: 100 -106".

RailCom modulen beginnen met nummer 200 en niet met 100.
ESU heeft nog steeds geen nieuwe documentatie voor het Ecos Major Rewrite Protocol.
In het kort: Ik kan daar niets veranderen want ik heb geen informatie daar over.

Voor € 20,- heb je een centrale op basis van open source:
https://sites.google.com/site/dccppsite/home
De Firmware komt er ook bij.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 04.03.2016, 00:06

HI Rob

bedankt voor je reactie, het komt dus uit de Ecos en RR/jij kan er verder niets aan doen

Inderdaad dat nieuwe DCC++ project ziet er heel belovend uit, je ziet maar weer een hobby hoeft niet altijd duur te zijn.
gr jan
janvanderborden

Postby smitt48 » 04.03.2016, 03:42

Hi Carel,

Wat voor ECoS heb jij, CSR, ECoS1 ( zwart wit) of ECoS2 (kleur)? Welke software versie heb jij op jouw ECoS geïnstalleerd?
Rob wrote:
ESU heeft nog steeds geen nieuwe documentatie voor het Ecos Major Rewrite Protocol.
In het kort: Ik kan daar niets veranderen want ik heb geen informatie daar over

Rob bedoeld met "Ecos Major Rewrite Protocol" de PC interface voor de ECoS versie 4.1.x. Inderdaad voor deze versie bestaat nog geen beschrijving.

Groeten Tom
Kind regards,
Tom Smit

In build phase
smitt48

Previous

Return to Basis functionaliteit (NL)