Rijwegen e.d

Rijwegen e.d

Postby JohnT » 20.02.2014, 16:47

Halo daar ik eindelijk beschik over bezetmelders kan ik nu met Rocrail eindelijk mijn baantje (model demobaan) daadwerkelijk gaan uitproberen. Maar inmiddels is het al heel lang geleden dat ik Rocrail heb gebruikt en loop nu tegen een aantal zaken op waar ik niet uitkom omdat de diverse handleidingen op het web niet meer overeenkomen met de Rocrail versie die ik nu gebruik (laatste versie).

Wat werkt.
Ik kan rijden op de baan en de melders reageren op een passerende loc. Als ik automatisch wil rijden wekrt dit niet, ik krijg telkens de melding geen bestemming gedefinieerd. Ik dacht dat er automatisch van ingestelde rijwegen gebruik gemaakt zou worden. Hier zit denk ik ook het probleem denk ik het instellen van de rijweg. Het schermpje komt helemaal niet meer overeen met de handleiding waardoor ik er niet uitkom of in iedergeval denk dat ik het verkeerd doe.

Kan iemand mij verwijzen naar meer recentere documentatie.

Overigens werkt hetzelfde baantje wel in Koploper maar ik wil ook graag Rocrail leren kennen alleen zo kan ik een keuze maken in wat te gebruiken.

JohnT
JohnT

Re: Rijwegen e.d

Postby rjversluis » 20.02.2014, 17:02

Hi John,

de NL Wiki is niet actueel en er wordt daarom ook naar het EN en DE gedeelte verwezen.
Sinds een aantal maanden kan alleen nog met de BlockSide logica gereden worden welke ook door de analyser gebruikt wordt.
Laat de rijstraten gewoon genereren.
Als dat nog niets gaat dan kom je er niet omheen om je bestanden hier aan te hangen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby JohnT » 20.02.2014, 19:03

Bedankt voor de snelle reactie, waar kan ik info vinden over deze BlockSide logica.

JohnT
JohnT

Postby agre30 » 20.02.2014, 19:12

Hoi John,
Ik hoop dat je Engels goed genoeg is: http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=blocksideroutes
Succes,
Albert.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby JohnT » 21.02.2014, 09:29

Bedankt voor de reactie, ik waardeer het zeer dat ik geholpen wordt.

Inmiddels heb ik de analyser gevonden en gebruikt maar dan lees ik dat ik de melders aan blokken moet toewijzen. Weer zoeken hoe dat moet?

Op deze manier gaat er erg veel tijd zitten aan het leren kennen van Rocrail.

De handleiding gebaseerd op de oudere versie van Rocrail is duidelijk en mooi stap voor stap opgebouwt. Nu ben ik al dagen aan het zoeken naar oplossingen en hoe dingen werken. Koploper had ik in een halve dag werkend. Ik waardeer het zeer dat ontwikkelaars van projecten als Rocrail en/of JMRI zoveel tijd besteden aan het verbeteren aan hun producten maar vind het heel jammer dat de handleidingen in gebreke blijven.

JohnT
JohnT

Postby rjversluis » 21.02.2014, 09:32

JohnT wrote:maar vind het heel jammer dat de handleidingen in gebreke blijven.

Zoals al eerder vermeldt: Gebruik de Duitse Handleiding.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=ger ... e_schritte

Er zijn ook Video Tutorials voorhanden.

P.S.: Om steeds naar andere voor jou bekende programma's te verwijzen is hier echt zinloos.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby JohnT » 21.02.2014, 16:33

rjversluis wrote:
JohnT wrote:maar vind het heel jammer dat de handleidingen in gebreke blijven.

Zoals al eerder vermeldt: Gebruik de Duitse Handleiding.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=ger ... e_schritte

Er zijn ook Video Tutorials voorhanden.

P.S.: Om steeds naar andere voor jou bekende programma's te verwijzen is hier echt zinloos.

Bedankt voor de info, de verwijzing haal ik alleen aan om kenbaar te maken dat tot op heden de leercurve voor Rocrail best wel hoog is als je alle relevante documentatie in onderdelen bij elkaar moet zoeken. Maar ik heb nog steeds vertrouwen in het programma en heb ook al een donatie gedaan. Inmiddels heb ik de baan rondrijden automatisch, nu de volgende stappen maar die worden alleen maar makkelijker als ik langer met het pogramma bezig ben.
JohnT
JohnT

Postby rvooyen » 25.02.2014, 08:10

Hoi,
Ik ben ook overgestapt van koploper naar rocrail. Zoals al het nieuwe, er is een leercurve.
Gebruik de engelse docu, die is goed, en vooral het onderdeel Objects. Daarin staat bijna alles beschreven.

Ik ben zeer tevreden met rocrail, het heeft veel meer mogelijkheden dan koploper, vooral het banenplan ziet er gelikt uit. Kijk mijn vlog 18 op utube, channel r vooyen, waarin ik een dienstregeling draai met 6 treinen.
Groet,

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Return to Automatisch rijden (NL)