Come impostare hsi88 con Rocrail

Come impostare hsi88 con Rocrail

Postby SCS2017 » 23.03.2018, 20:55

Salve a tutti, chiedo anche a Voi cari amici,su questo forum specifico appunto del software, come posso impostare i parametri nella finestra proprietà dell'HSI88 una volta impostata come seconda centrale digitale in rocrail..
Il mio problema è capire cosa scrivere nelle 3 caselle "S88 chain" left,center e middle se ho collegato: 4 moduli a 8 ingressi sul right, 1 a 8 ingressi sul middle e 5 a 16 ingressi sul left.
Ho già inserito 5 nella casella left e i moduli a 16 ingresssi funzionano. Gli altri connessi all'HSI88 come ho scritto, non riesco a farli funzionare! Non vedo nella casella bianca sotto la rappresentazione del tracciato a destra di rocrail, se vanno a ON o OFF con relativo numero (indirizzo) se provo a attivarli. Poi, ancora, come calcolo gli indirizzi dei sensori collegati a questi moduli mediante HSI88?
Spero tanto possiate-vogliate aiutarmi... le ho provate tutte ma non riesco a venirne a capo! Aiuto!
Tante grazie e non me ne vogliate.
SCS2017

Re: Come impostare hsi88 con Rocrail

Postby LDG » 23.03.2018, 21:06

Hello,

use sensor monitor (Controllo Sensori) to get the sensor addresses.

Regards,
Lothar
LDG
Site Admin

Postby SCS2017 » 24.03.2018, 07:35

Ok Lothar, thankyou very much for your answer.
But my problem is not totally resolved... the feedback S88 module that i have are ldt modules. The 5 modules that are ok are code rm 88 n with 16 inputs and the modules that have problems are totally 5 modules code rm gb8 n with 8 inputs. 4 liked in channel right and 1 in middle. I don't know how to configure rocrail for these modules... Do you know this Ldt modules?
Thanks!
SCS2017

Postby LDG » 24.03.2018, 14:16

Hello,
SCS2017 wrote:4 linked in channel right and 1 in middle. I don't know how to configure rocrail for these modules... Do you know this Ldt modules?
I do not know the modules but how to configure.
You always have to configure the number of 16-port modules.
In case of 8-port modules each counts as 1/2 module and you might have to round up to get whole numbers for configuration.
1 module with 8 sensors on middle connector has to be configured as 1 (1/2 module rounded up to 1)
4 modules with 8 sensors on right connector have to be configured as 2 ( 4 * 1/2 = 2 ).

Hope this helps.

Regards,
Lothar
LDG
Site Admin

Postby SCS2017 » 24.03.2018, 19:05

Ok Lothar. Ch right 5 (5 modules with 16 inputs each) middle 1 (only one module with 8 in) and left 2 (4 modules with 8 i puts each) correct? Ok thanks. Now i check this solutions and i write you the feedback!!!
Thankyou Lothar!
SCS2017

Postby SCS2017 » 25.03.2018, 19:20

Hi Lothar, bad notices.... i follow your instructions but the problem is not solved... the modules do not operate. I have configured the s88 chain of the intetface hsi88 in Rocrail but nothing... i'm very worried.... scuse me.
Thankyou Lothar.
SCS2017

Return to Generale (IT)