NL Gebruikersdag 11-mei-2019 - UPDATE

ETH023

Re: NL Gebruikersdag 11-mei-2019 - UPDATE

Post by ETH023 » 12.05.2019, 20:37

Hallo Allen,

John bedankt voor het organiseren van deze Rocrail gebruikersdag, op een mooie locatie het transport museum Lelystad :thumb_up:
Dick voorzitter van dit museum bedankt voor de gastvrijheid heb het zeer naar mijn zin gehad.
Door Ellard is een presentatie gegeven over het Mesh radio netwerk met ESP 8266 dit met ongekende mogelijkheden.
Er waren diverse demo opstellingen waaronder die van mijzelf ik heb ook wat foto's geschoten en wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar. Nogmaals aan allen bedankt :beer:
~Rocrail (7).jpg
~Rocrail (6).jpg
~Rocrail (5).jpg
~Rocrail (4).jpg
~Rocrail (3).jpg
~Rocrail (2).jpg
~Rocrail (1).jpg
Met vriendelijke groeten Erwin

En Rob mijn draaischijf draait maar er moet nog wel wat finetuning worden gedaan maar dat is voor de aankomende tijd.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

phg

Post by phg » 12.05.2019, 20:45

Hallo Allen,

Ook ik bedank Dick voor de geboden gastvrijheid, en John voor het perfect organiseren van deze bijeenkomst.
Zeker voor herhaling vatbaar. :rr_for_ever:

VT601

Post by VT601 » 13.05.2019, 08:00

Graag gedaan. Wellicht in mei/juni 2020 volgt een herhaling.

Ik was blij met de opkomst van zo'n 14 deelnemers die lekker met elkaar aan de slag waren en wetenswaardigheden uitwisselden.
Zelf had ik genoeg spullen bij me, behalve mijn Intellibox.

Ik hoop dat we een volgende keer weer over de locatie in Lelystad met het "Transportmuseum Lelystad" (https://www.facebook.com/transportmuseumlelystad/) gebruik kunnen maken, want ook de ruimte was groot genoeg om een grotere (module)baan neer te kunnen zetten.

John

janvanderborden

Post by janvanderborden » 13.05.2019, 08:06

Ja John

het was een suc6, altijd leuk om met gelijk geinteresseerden van gedachten te kunnen wisselen en oude bekenden weer eens te ontmoeten.

prima lokatie, goed geregeld en voor herhaling vatbaar en bedankt voor het initiatief

gr

jan

Mobydick

Post by Mobydick » 13.05.2019, 08:41

beste Mensen,

Zoals John het al melde deze workshop was een succes, iedereen heeft genoten van deze dag.
Ook ik heb jullie bijdrage zeer gewaardeerd, gewoon als voorbeeld de presentatie van Ellard die we in de bioscoop konden beleven of het te plekke werkend maken van de draaischijf. Om maar iets te noemen.
Voor de personen die nu al spijt krijgen na het zien van de foto's, ja Volgend jaar weer. John we gaan dit afstemmen, Wij gaan er voor.
Iedereen die hier aan meegewerkt hebben bedankt dat jullie dit tot zo'n succes gemaakt hebben.

Groeten
Dick

eporocrail

Post by eporocrail » 13.05.2019, 12:18

Hallo Rocrailers,

Ik sluit me graag aan bij de vorige sprekers.
Zeer geslaagde dag dankzij een goede organisatie en de prettige contacten.

Zoals Rob me heeft gevraagd, geef ik in het kort even weer waar ik sta met de ontwikkeling van het "Mesh netwerk"
Ik heb laten zien dat de sensor meldingen functioneren. Ook de schakelopdrachten komen goed aan. Zoals aangekondigd werkte het servo gedeelte helemaal (@#!&$) niet.
Ondertussen werkt dat nu wel. Ik ben bezig om de volle functionaliteit van het servo deel te testen.

Het uitwisselen van de data tussen Rocrail en de Eltraco decoder kan als volgt worden weer gegeven:

Wanneer RR in het Engels een opdracht geeft aan een decoder, doet RR die opdracht in een envelop. De envelop gaat naar het postkantoor (Mosquitto). Het postkantoor stuurt de envelop naar het vertaalbureau (de gateway). Het bericht wordt uit de envelop gehaald en van het Engels in het Frans vertaald en weer in een envelop naar het postkantoor gestuurd. Het postkantoor stuurt de envelop naar de decoder waarvoor het is bestemd. De decoder opent de envelop en leest het bericht en voert de opdracht uit.

Tot slot ook wat foto's.

Maar weer verder met de software.

Veel plezier

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Zeezicht

Post by Zeezicht » 14.05.2019, 07:14

John bedankt voor het organiseren van de Nederlandse Rocrail gebruikersdag. Een goed keus voor de locatie, mooi centraal gelegen. Ik hoop volgend jaar weer van de partij te zijn.
Groet Rob

Post Reply

Return to “Bijeenkomsten (NL)”