Help, Loc rijdt de verkeerde kant op

Help, Loc rijdt de verkeerde kant op

Postby WopkeN » 30.11.2017, 17:44

rocrail.002.trc

myplace.xml

Help, ik weet het niet meer.
Op het moment dat ik de loc start wordt de route goed uitgezet maar rijdt de loc achteruit terwijl de verlichting wel goed brandt.
Als ik de plaatsing van standaard afhaal rijdt hij wel goed maar brandt de verlichting weer verkeerd.
Met de Dinamo test software DinamoUsersCC gaat het wel goed.

Het lukt me niet meer om de route uit te zetten van 03B1.1 naar 03B2 terwijl dit wel goed ging, maar ik heb ondertussen al van alles geprobeerd.

Groet,

Wopke
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
WopkeN

Re: Help, Loc rijdt de verkeerde kant op

Postby rjversluis » 30.11.2017, 17:59

Hallo Wopke,

Als ik de plaatsing van standaard afhaal rijdt hij wel goed maar brandt de verlichting weer verkeerd.

weet je zeker dat de verlichting van de lok juist is aangesloten?
Bij analoge loks kan software dat niet bepalen; Alleen de richting en snelheid kan aan dinamo worden doorgegeven, niet aan welke kant de leds moeten schijnen.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby LDG » 30.11.2017, 18:07

Hallo Wopke,

sorry I do not speak dutch.

Short answer ( from trace/log with automat level on ) :

Block [03B2] is too short for loco [V200 054 (R)]; LocoLen=108 + MinOverLen=20 > BlockLen=82
Block [03B3] is too short for loco [V200 054 (R)]; LocoLen=108 + MinOverLen=20 > BlockLen=83

Regards / Gruß,
Lothar
LDG
Site Admin

Postby WopkeN » 30.11.2017, 20:51

@Rob,

Dank je wel voor je vlotte reactie maar! De twee locs waarmee ik test hebben alle bij hetzelfde probleem, een van de twee heeft wisselende sluitlichten waarbij de verlichting voor brand en de loc achteruit rijdt.
Met het test programma werkt het wel goed, ik dacht dat ik misschien m'n rijwegen verkeerd had ingevoerd of wat dan ook.

Mocht iemand nog een idee hebben dan graag, ik vind het niet netjes om al m'n locs van de standaard richting af te halen plus nog het probleem van de verlichting.

@Lothar,

Thank you very much that was the trick, I don't know if I would ever found that one out, I also checked "Sensor monitor in automatic mode" now.
I’m glad that you can read Dutch.

Gentleman, my regards,

Wopke
WopkeN

Postby smitt48 » 30.11.2017, 21:11

Hi Wopke,

Ik weet niet of dit helpt bij Dinamo?!
Ik heb een paar oude Maerklin loks die dit haakje moeten hebben.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=loc ... #plaatsing

Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.0) - WinXP as server, 10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby WopkeN » 30.11.2017, 21:29

Tom,

Dank je wel maar als ik die gebruik dan rijdt de loc wel de goede kant op maar dan klopt de verlichting niet en ik vrees dat het dan met al m'n loc's is (zo ver ben ik nog niet).
Ik gok (hoop) nog steeds dat ik ergens iets mis heb gedaan, anders zou het met het test programma ook verkeerd gaan.

Groet,

Wopke
WopkeN

Postby agre30 » 01.12.2017, 09:17

Hoi Wopke,
Staat je loc wel goed in het blok in Rocrail? Wat gebeurt er als je rechtsklikt op het blok en kiest voor 'draai aankomst zijde om' ?
Als het allemaal niet lukt kun je het best een Incident (menu Help) aanmaken in Rocrail en het resultaat hier uploaden.

Succes,

Albert.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby WopkeN » 02.12.2017, 13:26

@Rob

Sorry maar ik zat ernaast, ik had echt het idee dat de verlichting verkeerd om werkte maar nu ik de snelheid wat naar beneden heb weten te brengen en de lok de goede kant op laat rijden blijk dat (nu) de verlichting brandt zoals het moet.
Ondertussen wel weer een hoop geleerd.

@Albert

Dank je wel, de baan rijdt nu goed, ik moet alleen bij de vier locs die erin zitten de placing van Default afhalen wat ik wel jammer vindt.
Ik heb nu de taal op Engels gezet dat is makkelijker met hulp opvragen. Dat ik via Menu Help een incident kon aanmaken wist ik niet dat is wel makkelijker. Hoop hem niet meer nodig te hebben :) .

Ik ben benieuwd of er ook andere Dinamo Plug & Play gebruikers zijn die het zelfde ervaren met analoge loks.
WopkeN

Return to Dinamo/MCC (NL)