Kortsluiting van BLK naar BLK

Re: Kortsluiting van BLK naar BLK

Postby ETH023 » 06.04.2016, 10:56

Hi Rob,

Ok! wacht het af verneem het graag weer.

Had je wel wat aan de trace file?

Met vriendelijke groeten,
Erwin
ETH023

Postby rjversluis » 06.04.2016, 11:00

ETH023 wrote:Hoi Casper,

Net even getest met DinamousersCC loc rijdt goed voor en achteruit in alle blokken! Behalve dat de loc niet stopt als ik in bijv. blok 7 loc stop activeer dan rijdt deze gewoon verder in blok 3 (in dit geval dan) blijft ook rijden terwijl ik de snelheid / loc gestopt heb, de loc stopt dan uiteindelijk bij blok 4 ! rara. Ik vindt ook dat er snel kortsluiting wordt gegeven als de loc van blok in een ander blok komt met de wielen (kleine uitloop van blok overgang) bij de stop loc knop.

Misschien een idee?
Hoor het graag met vriendelijke groeten,
Erwin

Dit klinkt ook niet zo goed. Als het daarmee ook niet werkt dan heeft proberen met Rocrail natuurlijk weinig zin.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby ETH023 » 06.04.2016, 12:33

rjversluis wrote:
ETH023 wrote:Hoi Casper,

Net even getest met DinamousersCC loc rijdt goed voor en achteruit in alle blokken! Behalve dat de loc niet stopt als ik in bijv. blok 7 loc stop activeer dan rijdt deze gewoon verder in blok 3 (in dit geval dan) blijft ook rijden terwijl ik de snelheid / loc gestopt heb, de loc stopt dan uiteindelijk bij blok 4 ! rara. Ik vindt ook dat er snel kortsluiting wordt gegeven als de loc van blok in een ander blok komt met de wielen (kleine uitloop van blok overgang) bij de stop loc knop.

Misschien een idee?
Hoor het graag met vriendelijke groeten,
Erwin

Dit klinkt ook niet zo goed. Als het daarmee ook niet werkt dan heeft proberen met Rocrail natuurlijk weinig zin.

Hi Rob, Casper en andere lezers,

Het probleem als hierboven is niet meer nadat ik dinamo opnieuw heb opgestart dan werkt het testprogramma perfect. Maar nadat ik met rocrail heb gereden sluit ik rocrail af start het testprogramma Dinamousers dan heb ik hetzelfde euvel als daarvoor. Het lijkt erop of er iets is met de communicatie tussen Rocrail en dinamo is de ledjes knipperen ook steeds heel lichtjes op het systeem. Kan ik dit testen of de communicatie goed werkt?

Erwin
ETH023

Postby rjversluis » 06.04.2016, 15:04

Hi Erwin,

ik heb even snel twee blokken met dinamo verbonden met een loc erop waar ik de decoder eruit gehaald heb.
Daar krijg ik gelijk medelijden met de loc; Brommen of als een gek er vandoor. Het is heel moeilijk om een lok te laten rijden met dit systeem wat er een beetje op lijkt.
Na veel afregelen met de procent waarden in Rocrail lukt het een heel klein beetje.

De bedoeling is dat de loc zonder hersens automatisch gaat pendelen tussen de twee blokken.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby ETH023 » 06.04.2016, 16:04

Hi Rob,

Ja dat is wel de bedoeling! dat het automatisch zonder hersens analoog werkt. Het ligt dan niet aan mijn instellingen, ben in die zin blij ( weet niet of dat de juiste woorden zijn ) dat jij het ook geconstateerd heb. Brommen en als een gek ervandoor! Dat brommen gaat bij mij weg als ik de loc in dat blok sleep / plaats.

Ik wacht het verder af, als ik nog wat kan doen verneem ik het wel.

Het is hier nu ook kl* weer. Lekker om met de treinen in de weer te zijn.

Erwin
ETH023

Postby rjversluis » 07.04.2016, 07:11

Nu weet ik wat ik fout gedaan heb: Vergeten in het Wiki na te lezen hoe de blok poorten geadresseerd moeten worden:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=din ... addressing
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby ETH023 » 07.04.2016, 09:23

Hi Rob,

Bij mijn instelling heb dit zo gedaan als in de wiki beginnen met Port 0 = ( Blok 1 ) adresveld leeg laten enz.

Rijdt het nu goed bij jou?

Want met deze instelling heb ik nog steeds het bovenstaande locs die doorschieten / bromnmen en kortsluitingen.

Erwin
ETH023

Postby cadeboer » 07.04.2016, 11:21

brommen kan ook zijn door verkeerde freq instelling in tm44 of tmh. Kun je instellen met dinamo config.
Met vriendelijke groeten
Casper de Boer
Tester PiCommIt.
cadeboer

Postby rjversluis » 07.04.2016, 11:23

Hi Erwin,

hier rijdt de analoge loc netjes heen en weer tussen de twee blokken in automaat modus.
Om bedrading te sparen heb ik enter2in gebruikt wat dus direct kortsluitingen veroorzaakte omdat ik de event timer veel te laag had staan.
Na een in event worden de Dinamo blokken weer van elkaar afgekoppeld, unlink, en als dan de loc nog op de scheiding van de twee blokken staat heb je dus kortsluiting.

Misschien heb je hier iets aan.

Ohja, de mass moet je niet te hoog zetten. 5 of zo is ok.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=loc-int-en#mass

Deze optie:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=loc ... e_or_enter
kan niet in combinatie met Dinamo gebruikt worden.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby ETH023 » 07.04.2016, 20:00

Hi Rob,

Bedankt voor je reactie Ik heb de mass op 5 gezet! Alleen dat van de even timer snap ik niet helemaal hoe ik dat moet lezen / instellen. Wat mij verder opvalt dat als er 1 loc automatisch rijdt geen problemen zijn! Zet ik er een loc bij dan beginnen weer de sluitingsproblemen. En het lijkt voornamelijk bij de wissels te gebeuren! 2-weg en 3-weg.

Erwin
ETH023

Postby cadeboer » 07.04.2016, 21:53

Hoi Erwin

Op de club had ik hier ook last van helaas lukt het me steeds niet een trace ta maken zal het in mijn telefoon zetten om dit te doen en hierbij te voegen.

Casper de Boer
Met vriendelijke groeten
Casper de Boer
Tester PiCommIt.
cadeboer

Postby ETH023 » 08.04.2016, 18:58

Hoi Casper,

Ok! dat is goed wellicht kan Rob er wat mee?

cadeboer wrote:Hoi Erwin

Op de club had ik hier ook last van helaas lukt het me steeds niet een trace ta maken zal het in mijn telefoon zetten om dit te doen en hierbij te voegen.

Casper de Boer

ETH023 wrote:Hi Rob,

Bedankt voor je reactie Ik heb de mass op 5 gezet! Alleen dat van de even timer snap ik niet helemaal hoe ik dat moet lezen / instellen. Wat mij verder opvalt dat als er 1 loc automatisch rijdt geen problemen zijn! Zet ik er een loc bij dan beginnen weer de sluitingsproblemen. En het lijkt voornamelijk bij de wissels te gebeuren! 2-weg en 3-weg.

Erwin

Erwin
ETH023

Postby ETH023 » 13.04.2016, 09:24

Hoi Casper,

Had je de Trace al?

Erwin
ETH023

Postby cadeboer » 13.04.2016, 21:35

Hoi

Nee gisteren was mijn zoontje jarig dus niet naar de club geweest. Zal ff kijken of het vrijdag morgen lukt om te doen.

Casper
Met vriendelijke groeten
Casper de Boer
Tester PiCommIt.
cadeboer

Postby cadeboer » 21.04.2016, 04:31

Hoi Mannen

Ik heb een trace gemaakt maar het is niet helemaal meer de storing die ik had het geval nu is dat in blk 13 de loc stopt bij de in melder en daarna niet meer verder rijd. Hierbij de trace.
Ik krijg na de beurs in Drtmunt een P en p systeem van Frans Staal om te testen.

Casper
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Met vriendelijke groeten
Casper de Boer
Tester PiCommIt.
cadeboer

PreviousNext

Return to Dinamo/MCC (NL)