[opgelost] Aansturen Servo via OC32

Re: Aansturen Servo via OC32

Postby eporocrail » 27.02.2015, 09:18

Hi

Onderstaand bericht gepost op dinamo forum, misschien helpt het

Hallo Leon

Ik heb een vraag van Rob Versluis gekregen over hoe jij wilt dat de OC32 wordt aangestuurd.

Ik geef hier de tekst weer:

Hi,

ik verwacht enige hulp van Leon want volgens zijn laatste antwoord begrijpt hij niet wat Rocrail voor een commando stuurt.
http://dinamousers.net/tiki-view_forum_ ... #threadId6
Ik moet weten welk commando, in bytes, gestuurd moeten worden om een servo aan te sturen...
Met Aspect zetten kom ik niet verder.

Unquote

Ik hoop dat je er met Rob zo uit kunt komen dat Rocrail de OC32 met al zijn mogelijkheden kan aansturen voor de Dinamo gebruikers.

Groet

Ellard
Kind regards Ellard.
Scale N Peco Code 55, WiFi Eltraco for sensing and switching, DCC++ on Arduino Nano for driving, ROCRAIL server on Raspi
eporocrail

Postby rjversluis » 27.02.2015, 16:27

Hi,

ipv om32 moet je oc32 bij de wissel kiezen.
En accessory/single gate.

Tot nu toe is de belangstelling voor Rocrail i.c.m. met Dinamo 0,00. Dat is niet echt een stimulans er veel energie in te steken...

Een commentaar laat ik maar achterwegen.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 27.02.2015, 19:29

Rob,

Petje af !!!!!!!!!

in tegenstelling tot jou hier de reactie van meneer van Perlo:

Hallo Ellard,

Rob en ik hebben inmiddels meermalen gepoogd de combinatie Rocrail/Dinamo van de grond te krijgen. Er is door Rob en mij geïnvesteerd in die combinatie. Zowel in tijd als in materialen. Ik denk niet dat het probleem is dat ik er geen energie in wil steken. Er is vanuit gebruikers tot en met nu gewoon geen enkele belangstelling.

Ik zou zeggen, verzamel 10 gebruikers die actief willen meehelpen van deze combinatie een succes te maken. Dan blijven er met veel geluk 4 over en hebben we wellicht een kans dat het nu wel lukt.

Mvg,
Leon

Ik moet nu even verder niet reageren.

Komt nog wel

Groetjes

Ellard
Kind regards Ellard.
Scale N Peco Code 55, WiFi Eltraco for sensing and switching, DCC++ on Arduino Nano for driving, ROCRAIL server on Raspi
eporocrail

Postby rjversluis » 27.02.2015, 20:24

Hi Ellard,

wat wil je met deze bijdrage overbrengen?

Dinasys wilde Rocrail gaan gebruiken voor http://minitrainworld.nl maar daar werden voorwaarden gesteld die ik niet kon accepteren. Dus is het Dinamo verhaal weer ingeslapen. (Ook zijn http://minitrainworld.nl droom.)
Zoals je al van Leon hebt kunnen lezen is er niemand in de combinatie van Rocrail en Dinamo geïnteresseerd; Gebruik Koploper en/of iTrain.
Dus wat nu? Leon wil geen tijd verdoen met Rocrail.
De Dinamo ondersteuning gewoon uit Rocrail verwijderen?

Buiten Nederland bestaat helaas helemaal geen interesse in track driver systemen zoals Dinamo/Dinasys.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 28.02.2015, 07:58

Hi Rob,

Wat ben ik blij met mijn testbaan!!!!!

Ik zie de volgende weg voor me:

Aanstaande dinsdag heb ik bij modelspoorvereniging baroniespoor een gesprek over de combinatie Rocrail/dinamo. Zij werken echt met dinamo. Een week later gaan we een test uitvoeren op de testbaan van de technisch leider. Is natuurlijk al ingevoerd in Rocrail. Twee locjes draaien hun rondjes zonder in dead lock te raken zonder extra parametrisering in Rocrail. Zij werken niet met de OC32 maar met de pm32 voor het aansturen van conrad wisselmotoren. Ik weet dat die combinatie werkt. Voor het schakelen hebben zij nog de OM32 in gebruik. Als ik hen kan overtuigen naar Rocrail over te stappen lijkt me dat een goede weg voor de vereniging. Ik zelf ga mijn dinamo onderdelen hen te koop aan bieden om nog wat van de investering terug te halen (x maanden contributie of zo)

Ikzelf ga over op DCC. Ik ben bezig mijn plan B uit te diepen. Ik heb 2 OC32 die ook goed als DCC accessoire decoder zijn te gebruiken. Ik heb aanvullende prints ontwikkeld voor gebruik met de OC32. Ik heb de SPROG II voor DCC genereren. Ik denk over de LDT HSI met S88N bezetmelders van Huub Maaskant(zelfbouw). En natuurlijk Rocrail. Ik moet nog kijken naar een booster. Ik hoop dat de ORD-3 van Peter Giling voor dit doel te gebruiken is.

Kortom ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen bij baroniespoor.

P.S. en ik ga natuurlijk testen.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby eporocrail » 01.03.2015, 07:35

Hi Rob,

Ik ben er wel uit. DCC232 voor rijden en Dinamo voor melden en schakelen. Een goedkoper meld en schakel systeem kan ik niet krijgen.
Ik kan weer verder met mijn testbaantje!!!!!

Ik laat het resultaat van de test met de OC32 nog weten.

Groet
Ellard
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby eporocrail » 01.03.2015, 15:21

Hi Rob,

Bedankt voor de moeite. Het werkt. Ik kan de servo bedienen en het gerelateerde relais voor de hartstuk ompoling schakelt mee.
Ik gebruik de OC32 selectie maar zie dat het protocol OM32 is.
Ik kan dynamo nu inderdaad als meldsysteem voor mijn reedcontacten en als schakelsysteem gebruiken.

DCC aanbrengen op de testbaan is het volgende.

Groet
Ellard
Last edited by eporocrail on 03.03.2015, 10:10, edited 2 times in total.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby rjversluis » 01.03.2015, 15:24

eporocrail wrote:Ik gebruik de OC32 selectie maar zie dat het protocol OM32 is.

verklaar je nader. Zo kan ik niets beginnen met deze zin.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 03.03.2015, 07:12

Hi Rob,

Als ik kies voor OC32 zie ik OM32 zodra ik "apply" bekrachtig. OC32 verdwijnt dan.
Als ik meteen kies voor OM32 werkt de servo ook.

Ik vind de manier hoe jij je opstelt naar je gebruikers buitengewoon professioneel. Zouden anderen een voorbeeld aan moeten nemen.

Groet.

Ellard
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby rjversluis » 03.03.2015, 17:31

Hallo Ellard,

daar zat nog een foutje; Dat heb ik zojuist verbeterd en kun je dan vanaf morgen testen.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 04.03.2015, 09:34

Hi Rob,

Lukt vandaag denk ik niet. Je hoort van me.
Test gedaan bij Baroniespoor op testbaan met de PM32 voor dubbelspoel wissel aandrijving. Werkte tot mijn verbazing niet. De eerste maal op mijn eerste testbaan heb ik met de PM32 gewerkt en dat ging goed. Ik heb denk ik nog wel de componenten om zelf te kunnen testen. Zoek ik uit en dan kom ik met de resultaten terug.

P.S. Ik ga mijn testbaan voor rijden ombouwen naar DCC en SPROG II. Hoofdbaan wordt ORD-3.

Groet
Ellard
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby HH007 » 09.03.2015, 12:50

Hallo Rob,

Bedankt voor alle moeite die jij gedaan hebt om de oc32 via Rocrail aan te sturen. Ca.1,5 jaar geleden heb jij voor mij
aanpassingen gedaan zodat ik de 2 OC32 modules via Rocrail kan aansturen. Houd de ondersteuning voor de OC32
svp erin, ik stuur de OC32 aan niet via DCC maar via het RS485 netwerk.

Ik dacht laat maar even iets van mij horen zodat jij weet dat er mensen zijn die de OC32 via Rocrail aansturen.

Bedankt!

:rr_for_ever:
HH007

Postby eporocrail » 11.03.2015, 13:42

Hi Rob,

Ik heb mijn testbaan omgebouwd. Rijden met Sprog, Melden en schakelen met dinamo.
Test OC32 protocol keuze: als ik via properties van een wissel de tabel open en dan bij interface het OC32 protocol kies, verandert dat in OM32 zodra ik apply geef. Het werkt echter wel goed. Voor alle wissels is protocol OM32 maar ze werken alle goed.

Vanuit Rocrail alle wissels in nieuwe situatie goed te bedienen. Alle reed contacten worden goed gemeld.
Ik had drie locs met decoder. Geen aan het rijden te krijgen. Controle bij de vereniging liet duidelijk zien dat de decoders op verschillende manieren defect waren.
Nieuw bestellen en dan rijden opnieuw testen.

Resultaten testen PM32 voor bediening conrad wissel aandrijving:
Test opstelling gemaakt. Vanuit Rocrail aan te spreken via protocol default of MDD. (geeft in trace zelfde protocol).
Waarom het bij de vereniging niet werkte is mij nog niet duidelijk.

We gaan verder!

Groet

Ellard
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby rjversluis » 11.03.2015, 18:18

eporocrail wrote:Test OC32 protocol keuze: als ik via properties van een wissel de tabel open en dan bij interface het OC32 protocol kies, verandert dat in OM32 zodra ik apply geef.

Misschien even updaten? In oude nightly builds kan ik niets veranderen.
Het heeft weinig zin een fout te melden die intussen allang verbeterd is in een nieuwere nightly build.
Rocrail wordt iedere dag nieuw uitgegeven.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 12.03.2015, 07:31

Hi Rob

Het werkt!

Ik meld me weer wanneer de treinen rijden!

Groet

Ellard
Kind regards Ellard.
eporocrail

PreviousNext

Return to Dinamo/MCC (NL)