Kleur wisselsymbolen aanpassen

Kleur wisselsymbolen aanpassen

Postby PaulL » 01.01.2018, 11:35

Ik ben nog een beginner met Rocrail. Ik heb al een railplan gemaakt en alle wissels en ontkoppelaars werken ook al per muisklik. Tot zover geen probleem. Het is echter zo dat ik kleurenblind ben en nauwelijks kan onderscheiden hoe de wisselstand in het railplan op mijn beeldscherm is. Nu heb ik in diverse voorbeeldplannen gezien dat de wisselstand in geel aangegeven wordt wat ik wel prima zie. Is er een mogelijkheid deze kleuraanpassing handmatig in te stellen? Bij voorbaat dank voor tips!
PS Gelukkig 2018 :lol:
PaulL

Re: Kleur wisselsymbolen aanpassen

Postby agre30 » 01.01.2018, 11:59

Hoi Paul,
Welkom op het Rocrail forum. Ik wens je een mooi 2018.
In Rocrail worden wissels en rijwegen geel gekleurd als ze gereserveerd zijn, zie onderstaand voorbeeld. Normaal gesproken zijn ze blauw en voor zover ik weet kun je dat niet instellen.

PS: Op dit forum is het gebruikelijk dat je in Rocrail (menu Help) een Incident aanmaakt en het resultaat als .zip bestand hier uploadt. Voor je medeforum gebruikers is het dan eenvoudiger om je probleem te begrijpen en met een oplossing te komen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby agre30 » 01.01.2018, 12:08

Als alternatief zou je het SLIM of SLIM-COLOR thema kunnen gebruiken, zie onderstaande voorbeelden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby smitt48 » 01.01.2018, 14:06

Hi Albert,

:thumb_up:
Ik geloof that SLIM een goede oplossing is voor kleurenblinde mensen zijn.

Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.3) - Win10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby Eriko » 01.01.2018, 20:38

Of de wisselstand wel of niet met blauw wordt aangegeven kan je in Rocview aanpassen:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=symbols-nl#toon_rijwegen_over_wissels
Schakel de "Toon rijwegen over wissels" uit.

Kiezen voor het SLIM of SLIM-COLOR thema kan idd ook helpen met de kleurenblindheid.
Hiervoor het je het 1e thema te laten verwijzen naar SLIM of SLIM-COLOR i.p.v. SpDrS60.
Uitleg zelfde pagina maar dan iets naar boven gescrold: http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=symbols-nl#setup
H0 Märklin M&K-rails
Uhlenbrok Intellibox Basic
Ubuntu 14.04 x64 & 16.04 x64
Eriko

Return to Algemeen (NL)