Station Matzbergen

Post Reply
jeroentjed

Station Matzbergen

Post by jeroentjed » 18.01.2018, 19:20

Hallo mede Rocrailers,

Na een aantal maanden zonder werkzaamheden aan de baan doordat ik niet tevreden was met mijn baanontwerp, ben ik gisteren weer begonnen. Ik denk nu een ontwerp te hebben dat voldoet aan mijn eisen. Gisteren vooral aan de baan zelf gewerkt, vandaag op een nieuwe laptop Rocrail geïnstalleerd en een nieuw baanplan uitgetekend.
Matzbergen.jpg
Matzbergen is een fictief grensstadje in Europa. Verderop in de heuvels ligt het dorpje Kyanshof met een kopstationnetje. Het spoor er naar toe loopt kronkelend omhoog. Rechts onderin komt het opstelterrein Matzbergen Opstel. Op de langere termijn komt er linksonder nog een uitbreiding met een wat Nederlandser karakter en een kopstation. Tegen die tijd zullen ook Nederlandse treinen dus Station Matzbergen aan doen!

Komende dagen verder met de baan zelf. Zodra dat allemaal in orde is ga ik beginnen met de seinen. Gezien de prijzen zal dat ook in fases worden aangeschaft. Ik vind Nederlandse seinen het mooist dus die komen er op te staan. Voor Station Kyanshof overweeg ik armseinen.

Groet,

Jeroen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

jeroentjed

Re: Station Matzbergen

Post by jeroentjed » 25.01.2018, 02:04

Na een paar dagen op handen en voeten onder de treintafel is er een mooi resultaat! op de kopsporen 8, 9 en 10 na is alles aangesloten en de eerste treinen rijden hun rondjes en zijn hard aan het studeren op hun BBT-examen :P
Matzbergen.jpg
Voor Matzbergen Opstel moet een stuk tafel getimmerd worden. Kan nog wel even duren haha!
MatzbergenOpstel.png
Verder blijf ik werken aan de hele besturing en het mooi laten rijden van de treinen. Verder wil ik nu, na 4 jaar, wel eens wat gaan doen aan de scenery. Een van de dingen daarvan die op het verlanglijstje staan zijn seinen.
Tot de volgende update!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

smitt48
Moderator

Post by smitt48 » 25.01.2018, 11:17

Hi Jeroen,

Waarom heb je "ProRail" op de foto's staan?

Tom

jeroentjed

Post by jeroentjed » 25.01.2018, 13:06

Aangezien ik met Rocrail op de stoel van de verkeersleiding zit, vond ik dat een grappige toevoeging. :-)

jeroentjed

Post by jeroentjed » 28.01.2018, 11:28

Overigens, ProRail staat niet op de foto maar in het spoorplan. Ik heb natuurlijk niet het logo van prorail in de foto's geplakt :-)

Post Reply

Return to “Algemeen (NL)”