even voorstellen

Post Reply
trabiarie

even voorstellen

Post by trabiarie » 25.12.2018, 21:41

Hallo allemaal
Mijn naam is Arie Leibbrand 67 jaar , en ik ben 3 jaar terug met mijn kleinzoon van toen 4 jaar mijn oude hobby weer wezen oppakken. Ben begonnen na veel leeswerk mijn oude analoge Fleischmann loks digitaal te maken. Daarna een tweedehands z21 met router en een multimaus gekocht en een baan gelegd. Eerst wil ik me nog volledig inlezen in het automatiseren van de baan , om dan misschien langzamerhand dit ook toe te passen. We rijden met Fleischmann, Roco en Piko materiaal op profirail , waarvan de wissels met de muis en een tablet aangestuurd worden door decoders van digikeijs 4018 , hoewel dit prima bevalt zo ,lijkt het me ook leuk om dit automatisch te kunnen doen en eventueel te kunnen kiezen (handmatig of automatisch)
vr groet en fijne dagen en een gezond 2019
Arie Leibbrand

smitt48
Moderator

Re: even voorstellen

Post by smitt48 » 25.12.2018, 23:14

Hi Arie,

Welkom bij Rocrail.

Tom

Romavami

Re: even voorstellen

Post by Romavami » 25.12.2018, 23:47

Hallo Arie,

De combinatie van Fleischmann, profirail, de wissels, Digikeijs en Rocrail zal je zeker niet teleurstellen.

Ikzelf heb hetzelfde spul en met Rocrail kan je zoveel doen, of niet.
Ik vind het leuk om alles volautomatisch te laten rijden maar met Rocrail kan je ook alle handelingen zelf uitvoeren.
Mijn kleinzoon van 6 weet het allemaal precies. Hij sleept treinen van het ene naar het andere blok en weet precies wat de blokkleuren betekenen.
Ze zijn nooit te jong om ermee te beginnen.

Het ombouwen naar digitaal gaat bij de ene lok makkelijker dan bij de andere maar uiteindelijk lukt het allemaal.

Veel plezier en succes

Groet, Rob

Post Reply

Return to “Algemeen (NL)”