Inventarisatie van interesse in een Nederlandse Rocrail dag

Post Reply
ron&bram

Inventarisatie van interesse in een Nederlandse Rocrail dag

Post by ron&bram » 23.05.2010, 19:31

Net als vorig jaar heb ik ook nu weer het plan opgevat om in mijn achtertuin een barbeque te organiseren voor Rocrail fans. Meer details zijn te vinden het engelstalige event deel. Reacties ook bij voorkeur daar, deze mogen van mij eventueel ook in het Nederlands.

Groetjes, Ronald

ron&bram

Post by ron&bram » 04.07.2010, 21:10

Langzaam nadert het tijdstip van de BBQ en mijn vakantie staat voor de deur, dus tijd voor wat informatie.

Huidige lijst met deelnmers:
Rob (aka the Boss)
Dirk
Peter Giling (alleen voor de BBQ)
Rutger
Peter Mansvelder
Ronald (voor het verkolen van het vlees voor degene die tijdens de stoomtreinrit niet genoeg kolen heeft gehad)
Esther (die alles in huis haalt tijdens onze stoomtrein rit)

Gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar zullen de kosten voor de BBQ en het drinken (niet alcoholisch, bier en wijn) rond de €20 liggen (verrekening achteraf). De toegang voor het smalspoormuseum, inclusief stoomtreinrit is €7.

De datum is 4 september, deze kan ik vanwege persoonlijke redenen niet veranderen. Het plan is om elkaar te treffen bij de ingang van het museum, rond 13:45. We kunnen dan het museum bekijken, de stoomtrein van 14:30 nemen, verder in het museum rondkijken om rond 16:30 naar Heemskerk te vertrekken (reistijd circa 45 minuten) ,voor wat drankjes, de BBQ en veel gepraat (vorig jaar ging het gepraat tot ver in de avond door). Natuurlijk is de LGB OTF baan in bedrijf en ook mijn mini museum met h0 locomotieven is te bekijken.

Meer deelnemers zijn van harte welkom.

Groetjes, Ronald

treinbert

Nederlandse dag, Jazeker

Post by treinbert » 05.07.2010, 21:09

Hoi Ronald,

Ik ben heel erg voor een bijeenkomst van Nederlandse RocRail enthoustelingen.

Ik had heel graag van de partij willen zijn, maar dat weekeinde hebben wij ook open dag. Mijn vrouw doet mee aan de open atelier route hier in Wateringen / Kwintsheul. Ik zal mijn modelbaan dan ook volledig laten rijden en moet helaas hier aanwezig zijn. Wellicht een andere keer. Het kan ook wel een keer bij ons.

Wellicht ook mogelijk begin volgend jaar, maar dan zonder BBQ. Er is naast de modelbaan nog voldoende ruimte over.

Groet,
Bert

ron&bram

Post by ron&bram » 05.07.2010, 21:28

Hi Bert,

Jammer dat je niet kunt komen, maar wel begrijpelijk. Nu hebben de Engelsen een spreekwoord in de trend van "als je iets voor de tweede keer doet is het een traditie geworden" dus ik vermoed dat ook in 2011 er wel een moment zal zijn dat mijn achtertuin vol staat met Rocrailers.
Overigens, als je ooit hier in de buurt bent (Heemskerk ligt aan de kust ter hoogte van Amsterdam) en je hebt zin om wat over Rocrail te praten, geef me dan gerust een seintje. Als ik het enigzins in de agenda kan passen zijn mede-Rocrailers hier altijd welkom.

Groetjes, Ronald

treinbert

RocRail dag in Nederland (Najaar 2011)

Post by treinbert » 11.08.2011, 19:54

Ik ben benieuwd hoeveel interesse er is voor een RocRail-gebruikers-dag in Nederland dit najaar. Ik heb nog 3 dagen, waar het voor mij mogelijk zou zijn, n.l. 6 november, 3 december en 10 december.

Ik heb voldoende ruimte voor 20 a 30 mensen (incl. een grote modelbaan), maar helaas geen gelegenheid om te blijven slapen.

Ik woon in Kwintsheul en dat ligt redelijk dicht tegen Den Haag aan.

Groet en hopelijk tot ziens,

fredjansen

Post by fredjansen » 11.08.2011, 20:29

Hi Bert

dat lijkt mij een ontzettend leuk initiatief, in principe kun je op mij rekenen. Over de datum kan ik op dit moment nog geen uitsluitsel geven.
Maar mijn agenda is redelijk flexibel.

gr

fred jansen

ron&bram

Post by ron&bram » 11.08.2011, 21:24

Hi Bert,

Als ik het even kan plooien ben ik ook van de partij.

sn00zerman

:-)

Post by sn00zerman » 12.08.2011, 07:23

Hoi Bert,

Reken mij en m'n vrouw er alvast bij.
(we zijn allebei enorme RocRail fans)
alle 3 de datums zijn OK. (zolang het geen dag in september is, kan alles)

Op de modelspoorclub zijn er misschien nog enkelen meer geïnteresseerd, hier post ik einde volgende week wel over.

groeten,
Kris

janijs

Post by janijs » 12.08.2011, 14:36

Hoi Bert,

Ik ben ook geínteresseerd erbij te zijn.
Dank voor het initiatief! Mijn bezoek vorige week in Solingen leert dat het leuk en inspirerend is andere Rocrailers te ontmoeten.

Groeten, John

treinbert

Definitief op 6 november

Post by treinbert » 15.08.2011, 19:30

Ik heb het thuis afgestemd en de datum zal definitief op 6 november zijn bij mij thuis. Zodra ik een goede lijst van mensen heb, zal ik een ieder een persoonlijke uitnodiging sturen.

Groet

ron&bram

Post by ron&bram » 15.08.2011, 19:51

Hi Bert,

6 november komt ons prima uit, onze zoon is dan bij zijn pgb moeder (lang verhaal, persoonlijk, niet voor op het forum), dus wij willen beiden (Esther is ook een Rocrail die-hard) komen.

Voor mensen uit Noord-Holland (Fred?) die geïnteresserd zijn in een samenrij-actie, meldt het even.

Voor mensen die van ver moeten komen (Dirk?) en er niet tegen op zien om na de meeting nog een stukje door te moeten reizen, wij kunnen maximaal twee mensen een overnachting aanbieden, in combinatie met een demo van de LGB OTF baan (die door één van de logeerkamers loopt).

@Bert: moet ik deze meeting ook in het Duitse en Engelse forum deel posten of blijft het bij Nederlands?

fredjansen

Post by fredjansen » 15.08.2011, 20:43

Hi Bert

6 november heb ik genoteerd in mijn agenda.

Hi Ronald , even kijken hoe e.e.a. loopt, maar gezamenlijk rijden is altijd gezellig. We spreken elkaar tegen 6 november nog wel.

gr

fred jansen

treinbert

Andere taal

Post by treinbert » 15.08.2011, 23:32

ron&bram wrote:Hi Bert,
@Bert: moet ik deze meeting ook in het Duitse en Engelse forum deel posten of blijft het bij Nederlands?
Hoi Bram en anderen,

Andere talen zijn ook van harte welkom. Ik zal het nu ook als algemeen event plaatsen.

Groet,
Bert

sn00zerman

:-)

Post by sn00zerman » 16.08.2011, 13:54

Noteer mij en Christel (m'n vrouw) ook alvast.

Wij komen uit de richting Antwerpen (bijna 2u rijden naar Heemskerk).
Er kunnen eventueel nog 2 personen met ons meerijden, en er is eventueel veel plaats in m'n auto om spullen mee te nemen.
(heb sinds vandaag m'n nieuwe Superb = veel ruimte)

groeten,
Kris

Post Reply

Return to “Algemeen (NL)”