[Opgelost] IB Basic/Rocrail/DR4018

[Opgelost] IB Basic/Rocrail/DR4018

Postby freekvo » 11.09.2015, 18:31

De combinatie van de Roco z21 met Rocrail werkt prima mag de z21 gaf mij teveel storingen. Vandaar dat ik nu mijn IB met een RS232 kabel heb verbonden met mijn pc. Dat was even puzzelen voor de instellingen in Rocrail. Ik heb nu twee 'centrales' aangemaakt: 1 met Loconet interface en 1 met p50x interface.
Met beide centrales kan ik in Rocrail de stroom op de IB aan- en uitschakelen. Maar als ik via Loconet een wissel wil omzetten, geeft de IB kortsluiting (oftewel de rode led gaat branden).
Via p50x kan ik wel de wissels schakelen maar niet goed: de wissels met adressen 1,2 en 3 schakelen goed maar vanaf adres 4 wordt steeds wissel 3 geschakeld. Als ik de wissels schakel via mijn IB gaat het wel goed.
En ondanks dat ik in Rocrail wissel 4 of 5 (met adres 4 of 5) schakel, wordt in Rocrail zelf ook aangegeven dat wissel 3 wordt omgelegd.

Herkent iemand dit probleem en weet de oplossing?

NB Ik gebruik een usb (pc) naar serieel (IB) adapter. Lijkt me niet dat het daaraan kan liggen want de locs worden wel goed aangestuurd.
NB2 Kennelijk heb ik geen IB Basic maar een IB (zonder toevoeging).
Last edited by freekvo on 12.11.2015, 20:21, edited 1 time in total.
Groet Freek

H0 : Fleischmann : profirails : Intellibox/Rocrail
BNLS-forum: La Domaine Convexe - Frankrijk - H0
freekvo

Re: IB Basic/Rocrail/DR4018

Postby rjversluis » 12.09.2015, 10:46

Hi Freek,

ik zou graag willen helpen maar ik begrijp nog niet helemaal wat er aan de hand is.

1) De z21 kan de wissels niet bedrijf zeker schakelen?
2) De IB signaleert kortsluiting als er een wissen geschakeld wordt? Heb je de z21 and de IB middels LocoNet met elkaar verbonden?
3) Als je via IB wissel 4 bedient meldt Rocrail wissel 3? Dat moet je maar met een trace bestand hier aanhangen.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Re: IB Basic/Rocrail/DR4018

Postby freekvo » 12.09.2015, 12:11

Sorry Rob, ik was niet erg duidelijk. De z21 doet niet ter zake.
Ik heb de volgende configuratie:
pc --> USB/serieel adapter --> Intellibox --> DR4018 --> wissels

Hier een plaatje van het omschakelen van de wissels:
Knipsel.PNG

Zie ook het bijgaand trace-bestand.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Groet Freek

H0 : Fleischmann : profirails : Intellibox/Rocrail
BNLS-forum: La Domaine Convexe - Frankrijk - H0
freekvo

Return to Basis functionaliteit (NL)