[Opgelost] Knop voor 'Begin van de dag'

[Opgelost] Knop voor 'Begin van de dag'

Postby freekvo » 15.11.2015, 08:50

Goedemorgen allen,

Het komt bij nog wel regelmatig voor dat de werkelijke stand van mijn wissels niet overeenstemt met de wisselstand in Rocrail, bijvoorbeeld nadat ik werkzaamheden aan de baan heb gedaan of na een ghostmelding.
Via Besturing - Begin van de dag kan ik dat wel weer met elkaar gelijk maken. Het leek me handig om daar een aparte knop in mijn spoorplan voor te maken maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Een tweede vraag is: hoe kan ik voorkomen dat Rocrail na een ghostmelding (waarbij de spanning wordt uitgeschakeld) toch doorgaat met het schakelen van wissels (terwijl die in het echt natuurlijk niet worden omgezet). Of moet ik daarvoor de 'Noodstop bij spookdetectie' inschakelen? (zie hieronder)

Knipsel.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by freekvo on 15.11.2015, 09:34, edited 1 time in total.
Groet Freek

H0 : Fleischmann : profirails : Intellibox/Rocrail
BNLS-forum: La Domaine Convexe - Frankrijk - H0
freekvo

Re: Knop voor 'Begin van de dag'

Postby rjversluis » 15.11.2015, 08:56

Hi Freek,

dat kun je met een actie doen: System:Initfield

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=act ... parameters
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby rjversluis » 15.11.2015, 08:59

Hi Freek,
freekvo wrote:Een tweede vraag is: hoe kan ik voorkomen dat Rocrail na een ghostmelding (waarbij de spanning wordt uitgeschakeld) toch doorgaat met het schakelen van wissels (terwijl die in het echt natuurlijk niet worden omgezet). Of moet ik daarvoor de 'Noodstop bij spookdetectie' inschakelen? (zie hieronder)

dat zou je kunnen doen.
Beter is natuurlijk om beide, locs en wissels, van elkaar te scheiden middels een extra centrale of een aparte booster.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby freekvo » 15.11.2015, 09:34

rjversluis wrote:dat kun je met een actie doen: System:Initfield

Gelukt! Soms is het simpeler dan ik denk. Hartelijk dank!

rjversluis wrote:Beter is natuurlijk om beide, locs en wissels, van elkaar te scheiden middels een extra centrale of een aparte booster.

Dat klinkt voor mij (door gebrek aan kennis) ingewikkeld. Ga ik me nog in verdiepen!
Groet Freek

H0 : Fleischmann : profirails : Intellibox/Rocrail
BNLS-forum: La Domaine Convexe - Frankrijk - H0
freekvo

Return to Basis functionaliteit (NL)