loc reageert vreemd in blok

loc reageert vreemd in blok

Postby Carel » 17.04.2016, 12:23

Hallo mede RR gebruikers,
Zoals jullie aan een paar onderwerpen hiervoor kunt vaststellen, ben ik sinds korte tijd bezig mij in RR te "bekwamen". Hoewel ik vind, dat ik met de basishandelingen al een aardig eind op streek ben, ontmoet ik nu een probleem, waarmee ik geen raad weet. In bijgevoegde plan.xml zit een dienstrooster met de naam HbosZ nr HbosZ lang. Virtueel wordt dit dienstrooster prima uitgevoerd. In de praktijk echter niet. Daar stopt een loc in blok slow11, hoewel bij de tab Algemeen wachten niet is aangevinkt en bij de tab Details bij wachten nee is aangevinkt. De loc is dan slechts op een manier aan de gang te krijgen door de rijrichting met de pijltjestoets van de snelheidsmeter van de loc aan te klikken, waarna de goede rijrichting wordt gereserveerd, maar de loc de tegenovergestelde richting op rijdt. Nogmaals virtueel doet zich dit probleem niet voor dan wordt alles in de goede richtig afgewikkeld.
Overigens heb ik ook vaak moeite met het starten in de juiste rijrichting in de automode. Ook al staat het pijltje in de goede richting, of wordt daarin gezet en staan de front- en achterlichten in de juiste richting, dan kan de loc toch de verkeerde kant op rijden. Wie kan mij helpen deze problemen op te lossen?

BV dank en mvrgr
Carel
Carel

Re: loc reageert vreemd in blok

Postby Carel » 17.04.2016, 12:29

Waarschijnlijk is de bijlage niet meegekomen. Daarom alsnog een pohging deze mee te sturen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Carel

Postby janvanderborden » 17.04.2016, 16:03

Hi Carel

ik zou in blok slow11 de optie BBT eens uitzetten en kijken of de loc dan nog stopt.

gr

jan in sauerland
gr jan
janvanderborden

Postby smitt48 » 17.04.2016, 17:23

Hi Carel.

Verwijder in "HbosZ nr HbosZ lang" de 21ste aanmelding. Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar misschien komt het programma in de war.
Als je gezegt hebt loopt het goed met het virtuele centrale.

groeten Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.3) - Win10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby janvanderborden » 17.04.2016, 18:11

hi carel

inderdaad staan er aan het eind van dat dienstrooster 2 regels die niets te zeggen hebben

die heb ik weggehaald en daarna de BR50 gestart in HBos05 volgens het dienstrooster
hij loopt dan netjes naar slow11 en je kunt zien bij de lok onder V dat er geen commando's verstuurd worden door RR om de loc te laten stoppen

ik heb ook BBT weggehaald in dat blok maar mogelijk heeft dat geen effect

gr

jan uit sauerland
gr jan
janvanderborden

Postby Carel » 17.04.2016, 19:39

Bedankt voor de tips. Ik ga het morgen uitproberen.

mvrgr
Carel
Carel

Postby smitt48 » 17.04.2016, 21:56

Hi Carel,

Een beetje over de richting van een trein.

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=direction-en
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=direction-de

Er is ook een Nederlandse pagina, maar die is niet actueel.

Tom
Kind regards,
Tom Smit

In build phase
smitt48

Postby Carel » 18.04.2016, 21:42

Hi allemaal.
Die loze regels in het dienstrooster ontregelden inderdaad het programma. Ik ben het stoppen en keren in blok slow11 kwijt. Waar ik nog wel een probleempje mee heb is de snelheid. De kruissnelheid in het ene blok is niet gelijk aan die van het andere blok. Zo rijdt een trein van blok slow0 naar blok slow 9 veel sneller dan bijv. van blok slow2 naar een van de blokken in blgr5. Ik heb het opgelost door de max. snelheid op 70 te zetten. Ook duurt het lang voordat de rijweg is gezet van blok slow2 naar blok slow0. Dat betekent, dat een loc enige tijd staat te wachten in blok slow2, voordat hij verder kan rijden naar blok slow0, terwijl er geen andere trein aankomt en de rijweg naar blok slow6 vrij is. Ik heb geen flauw idee, waardoor deze twee verschijnselen worden veroorzaakt.

Ik heb de wikipedia pagina over het starten in de automode bestudeerd. Voor een loc met een duidelijke voor-en achterzijde zijn het heldere aanwijzingen. Aan een treinstel met een sleper in het midden is geen echte voor-of achterzijde te onderscheiden en dat blijft moeilijk.

In ieder geval bedankt voor de aanwijzingen. Ik ben weer een stukje verder.

Mvrgr
Carel
Carel

Postby smitt48 » 18.04.2016, 21:58

Hi Carel,

Leuk dat (een beetje) lukt!

Misschien kan je dit lezen over snelheid in Rr. Ik heb geen NL versie gemaakt.

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=fun ... y-en#speed

Groeten Tom
Kind regards,
Tom Smit

In build phase
smitt48

Return to Basis functionaliteit (NL)