Inrijsein seinbeeld

Inrijsein seinbeeld

Postby Dakota1 » 27.05.2018, 22:18

Geachte modeltreinliefhebbers,

Ik heb het volgende probleem. Het seinbeeld van mijn inrijsein komt nooit op groen te staan. Wanneer de wissel afgebogen is of rechtdoor staat, blijft het Duitse seinbeeld op groen/geel staan. Normaal zou dit moeten veranderen naar enkel groen als de wissel rechtdoor staat en het blok vrij is. Of vergis ik me en moeten er twee opeenvolgende blokken vrij zijn. Ik heb al van alles geprobeerd, maar schijnt niet te lukken. Hoe los ik dit op.

Alvast bedankt voor de input.

Mvg,

Jan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Dakota1

Re: Inrijsein seinbeeld

Postby rjversluis » 28.05.2018, 09:23

Hallo Jan,

in jou plan zie ik alleen hoofd seinen.
Bedoel je met 'inrij sein' een voorsein?
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby Dakota1 » 28.05.2018, 10:36

Hallo Robert Jan,

Inderdaad, mijn testbaantje bestaat enkel uit hoofdseinen. En geen voorsein. Een Duits inrijsein staat voor een wissel die de rijbaan in twee opsplitst. Irs1 is het sein waar ik het over heb in mijn plan. Wanneer de wissel afgebogen staat geeft het seinbeeld Groen/Geel aan daar de trien moet vertragen. Wanneer de wissel echter rechtdoor staat zou het seinbeeld groen moeten geven.Daar er geen vertraging nodig is. Wat hier niet het geval is. Je kan effectief ook situaties hebben waarbij een voorsein samen met een inrijsein op één seinpaal staan. Waarbij het voorsein de aanduiding geeft of er vertraagd gereden moet worden daar het volgende blok op rood staat. Maar evengoed staat het hoofdsein op groen en niet Groen/Geel. Indien ik goed informeert ben.
Misschien is dit nu net het probleem. Dat het sein niet op groen komt omdat het volgende blok op rood staat.

Mvg,

Jan
Dakota1

Postby rjversluis » 28.05.2018, 10:51

Hallo Jan,

misschien is dit wat je zoekt:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=roc ... ext_is_red
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby Dakota1 » 29.05.2018, 10:24

Hallo Robert Jan,

Na het aanvinken van 'Groen signaal na rood' in de Rocrail config/auto. Werkt het sein nu zoals het zou moeten. :thumb_up:

Bedankt voor de feedback.

Mvg,

Jan
Dakota1

Return to Automatisch rijden (NL)