Uitrijseinen vertragen

Uitrijseinen vertragen

Postby rjvanhouten » 13.10.2017, 14:57

Beste Rocrailers,

Hoe krijg ik het voor elkaar om in een station het veiligstellen van een uitrijsein pakweg 15 seconden te vertragen, namelijk tot het moment dat een achterliggende overweg is gesloten?

Dat Is me in eerste instantie wel gelukt, namelijk door het sein los te koppelen van z'n blok, en 'm dan via een actie in de rijweg te laten doen wat ik voor ogen heb, maar dat verstoort dan weer het seinbeeld voor doorgaande IC- en goederentreinen. Nu zou ik voor zulke situaties natuurlijk óók acties kunnen gaan definiëren, maar dan blijf ik aan de gang. Is er geen simpeler methode voorhanden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groet,
Robert Jan
rjvanhouten

Re: Uitrijseinen vertragen

Postby smitt48 » 13.10.2017, 15:42

Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean

Märklin M & K-rails with ECoS2 (4.2.4) - Win10
RoSoft: S88n & WDD switch & SDD signal decoders
Display: Tri-ang from 1950's, Märklin from early 1960's
In build phase
smitt48

Postby rjvanhouten » 13.10.2017, 16:21

Beste Tom,

Dat lijkt me niet de geëigende oplossing, want die instellingen gaan dan meteen voor alle seinen in RR gelden. Dat is nou óók weer niet de bedoeling.

'k Had al zitten kijken of ik in de eigenschappen van de betreffende seinen (onder Interface) iets kon aanvangen met Schakeltijd of Commandotijd, maar ook die boden geen soelaas.

Groet,
Robert Jan
rjvanhouten

Postby rvooyen » 13.10.2017, 17:33

Het is zo specifiek dat acties de beste manier is.
Ik heb inmiddels meer dan 100, vooral rond overwegen.

Groeten,
Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Postby rjvanhouten » 13.10.2017, 18:39

rvooyen wrote:Het is zo specifiek dat acties de beste manier is.
Ik heb inmiddels meer dan 100, vooral rond overwegen.

Beste Robert,

Afijn, dan ga ik wel weer puzzelen met die acties. Dat is voor een zuivere alfa als ik bepaald geen sinecure... *zucht*
Kan ik bij je in de leer komen? :wink:

Groet,
Robert Jan
rjvanhouten

Return to Automatisch rijden (NL)