Loc rijdt niet nadat de rijstraat gezet is

Eriko

Re: Loc rijdt niet nadat de rijstraat gezet is

Post by Eriko » 16.06.2019, 00:20

Hoi

Ik kan het beschreven probleem ook niet uit de gestuurde issue halen.
Echter heb ik bij mijn clubbaan bij één rijweg precies de zelfde als hierboven wordt beschreven.
Ik heb er een issue van gemaakt en hier nu toegevoegd.
Van blok 100 (tab: Opstelsporen Haarlem) naar blok 19 (tab: Hoofdspoor) met elke willekeurige loc.

De reservering wordt gemaakt en alle wissels worden goed gezet. De snelheid van de loc blijft echter 0.
Als ik de loc laat rijden of simuleer worden de enter en in melders niet verwerkt.
Vreemd genoeg wordt er in blok 19 wel een snelheidsmeting uitgevoerd van de loc.

Voorheen heeft dit zonder problemen gereden.

Het gebeurd op verschillende systemen en zowel als echt rijdend als gesimuleerd.

Ik heb al wat zitten zoeken naar wat er aan de hand kan zijn, maar nog niet veel bruikbaars kunnen vinden.
Bij een eerdere onderzoek op een test machine was de issue opeens weg zonder dat er wijzigingen aan de rijweg, loc of blok waren gemaakt.
Ik had alleen de rijwegen en blok met elkaar lopen vergelijken en blijven proberen met verschillende locs. Opeens was er een loc die wel goed ging en daarna snel andere locs ook.
Het is nog een -o issue.

Als ik er aan toe kom ga ik eens kijken wat er gebeurd als ik de zelfde rijweg nog een keer maak en die dan gebruik.
Attachments
issue.zip
(143.05 KiB) Downloaded 2 times

rjversluis
Site Admin

Post by rjversluis » 16.06.2019, 07:29

Hi Eriko,

de route [100+]-[19+] heeft een ongeldig commando voor crossing4:

Code: Select all

<st id="[100+]-[19+]" desc="" prev_id="[100+]-[19+]" bka="100" bkb="19" bkc="" modid="" bkaside="true" bkbside="true" sga="0" sgb="0" speed="none" speedWait="none" countcars="no" polarizationA="0" polarizationB="0" reduceV="true" maxkmh="0" maxkmhWait="0" speedpercentWait="80" swappost="false" crossingblocksignals="false" show="false" manual="false" preferred="90" status="0" thrownswitches="false" routespeedatenter="false" typeperm="" class="" era="0" maxlen="0" minlen="0" commuter="false" nocommuter="false" placing="0" automatic="0" ctciid1="" ctciid2="" ctciid3="" ctcuid1="" ctcuid2="" ctcuid3="" ctcbus1="0" ctcbus2="0" ctcbus3="0" ctcaddr1="0" ctcaddr2="0" ctcaddr3="0" ctcoutput1="" ctcoutput2="" ctcoutput3="" nr="0" whiteaspect="false" autogen="false" generated="false" reduceaspect="white" showid="true" includeconditions="true" syncsgcmd="false" shunting="false">
      <swcmd id="W36" type="sw" cmd="turnout" lock="true" protect="false" reduceV="true" atfree="false" mode="0"/>
      <swcmd id="W51" type="sw" cmd="straight" lock="true" protect="false" reduceV="true" atfree="false" mode="0"/>
      <swcmd id="crossing4" cmd=""/>
    </st>
Als dit gerepareerd is dan rijdt de loc van 100 naar 19 met snelheid 40.

Eriko

Post by Eriko » 16.06.2019, 07:34

Ik zit net te proberen en zag het ook net 5 sec voor de notificatie van een nieuwe reactie binnen kwam. :D
Ik ben nu aan het kijken of dit het inderdaad is.

rjversluis
Site Admin

Post by rjversluis » 16.06.2019, 08:26

bij een volgende revisie wordt er een exception gegenereerd, en wordt de rijstraat niet gezet.

Eriko

Post by Eriko » 16.06.2019, 08:28

Getest en de niet ingestelde opdracht voor "crossing 4" bleek inderdaad het probleem te zijn.
Dit waren vaste kruisingen. De analyser heeft daarom geen schakel commando's gegenereerd.
Voor een duidelijkere weergave van de gereserveerde rijwegen heb ik later schakelbare kruisingen erin getekend.
Blijkbaar was ik deze rijweg vergeten aan te passen. (oeps :roll: )

Rob: Dank je voor het snelle vinden.

Zou in dit geval niet de rijweg reservering moeten mislukken en in de server trace niet moeten worden vermeld: "Route reservation failed due to invallid command for [crossing4]" o.i.d.

Ik vind het nog wel eens lastig te te achterhalen wat de oorzaak is als bijv. een rijweg niet wilt worden gereserveerd.
De server trace zegt dan alleen "No destination founf for loco [...] from block [...]; check previous trace lines" terwijl ik meestal in de voorgaande trace lines niets kan vinden.
Meer informatie over waarom een reservering o.i.d. mislukt samen bij de melding dat het is mislukt zou een hoop werk schelen in het zoeken naar oorzaken. :mrgreen:

rjversluis
Site Admin

Post by rjversluis » 16.06.2019, 08:35

rjversluis wrote:
16.06.2019, 08:26
bij een volgende revisie wordt er een exception gegenereerd, en wordt de rijstraat niet gezet.

Post Reply

Return to “Automatisch rijden (NL)”