[Opgelost] Rocrail onder Linux en MrDirect (p50x)

Re: Rocrail onder Linux en MrDirect (p50x)

Postby dpring » 13.12.2015, 15:43

Hoi Rob,
Ik begrijp dat mijn probleem in de USB-to-Serial Converter zit,bij gebruik van Linux, en niet in ROCRAIL !

Ik ga daar verder zoeken,alle begin is moeilijk, bedankt voor je tijd en geduld !
Ik laat je weten hoe het een en ander afloopt ! Met ROCRAIL ga ik in ieder geval door !
Geweldig programma !

Groet,
Dick
Linux-Mint 18.3,Rocrail. Asus PC volledig DOS 7.22 met MrDirect centrale. Marklin C-Rail Stoomtreinen tijdperk 1,Digikeys bezetmelders en functiedecoders,16 blokken,32 wissels,
dpring

Postby rvooyen » 15.12.2015, 00:53

Ik gebruik MrDirect met Rocrail - gaat prima.
Ik draai wel onder windows. EN MrDirect is versie 8.0g - speciaal voor Rocrail van Marco.

Groeten,

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

Postby dpring » 18.12.2015, 22:14

Hallo Robert,

Dank voor je bericht, ik wist van de versie 8.0g. Die had ik nl van jou gekregen,zodoende !
Ik heb ook goed gedraaid met Mrdirect versie 8.0g met Rocrail onder Windows7 ca half jaar lang !
Maar vond, met ROCWEB erbij, dat het vaak te lang duurde voordat treinen vertrokken en wissels soms helemaal niet omgezet werden.
Dus werd het tijd eens Linux te proberen. Probeer nu Linux Mint, moet nog het een en ander uitproberen maar ziet er toe nu toe goed uit maar ROCWEB nog niet geprobeerd.

Hart Groet,
Dick
Linux-Mint 18.3,Rocrail. Asus PC volledig DOS 7.22 met MrDirect centrale. Marklin C-Rail Stoomtreinen tijdperk 1,Digikeys bezetmelders en functiedecoders,16 blokken,32 wissels,
dpring

Postby dpring » 18.12.2015, 22:29

Hoi Rob,

Ik heb Linux Mint gedownload. En Rocrail uiteraard. USB to Serial connector aangesloten.
Een paar aanpassingen gemaakt :

adduser XXX dialout
mknod /dev/usb0 c188 0
setserial -g /dev/ttyS0 (appl daarvoor wordt dan eerst gedownload )
de port geconfigureerd dmv minicom

En het werkt ! Begrijp niet waarom dit zo niet met Ubuntu wil, maar Mint bevalt me ook beter.
Groet,
Dick
dpring

Previous

Return to Centrales (NL)