TAMS REDBOX

TAMS REDBOX

Postby ericderuijter » 01.03.2016, 09:32

Hallo,
Misschien nog een tip voor mensen die een nieuwe central zoeken:

De firma TAMS gaat een nieuwe centrale leveren is enkel nu nog niet leverbaar. :coffee:

http://tams-online.de/epages/642f1858-c39b-4b7d-af86-f6a1feaca0e4.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/642f1858-c39b-4b7d-af86-f6a1feaca0e4/Categories/Aktuell/RedBox-Blog

Gebasseerd op hun oude easycontrol centrale.
Als het goed is zou deze, denk ik ook met rocrail moeten werken.

Groeten Eric de Ruijter
(Net nieuw hier ik rijd al jaren met koploper , maklin controller ,daarna mr direct en ddw, :rr_cap: rocrail + mrdirect of ddw ben ik aan het inrichten zodat het met mijn baan gaat werken ).
Marklin MM en DCC LOCs,s88 modules,mm magneet, MR direct centrale / DDW.
ericderuijter

Re: TAMS REDBOX

Postby agre30 » 01.03.2016, 09:48

Hoi Eric,
Welkom op het forum en succes met Rocrail.
Je vind hier heel wat tevreden TamsMC gebruikers, vooral in het Duitstalige gedeelte.
Ik heb zelf ook een TamsMC en die bevalt me prima. Als ik de beschrijving van de nieuwe RedBox lees dan moet die compatible zijn met de oude.
Albert,
Märklin 3-rail
Lubuntu 16.04 (server and client) / TamsMC - Booster B-2 / HSI88 / S88N
Stoom / steam / dampf / diesel / E-loc
agre30

Postby LDG » 01.03.2016, 12:23

Hallo Eric,

entschuldige ich kann kein Niederländisch :oops:

Ja, die RedBox-Zentrale wird mit Rocrail funktionieren. Die Schnittstelle ist identisch mit TamsMC, da die gleiche Firmware verwendet wird. Die serielle RS232-Schnittstelle entfällt.
Die Konfigurationssoftware CV-Navi wird ein paar Erweiterungen bekommen um nicht mehr erreichbare Funktionen (z.B.: Update-Modus für Geräte am EasyNet) extern nachzurüsten.

Yes, the RedBox command station will be running with Rocrail. The interface is identical with TamsMC because it will use the same firmware. Serial interface (RS232) is cancelled.
The configuration software (CV-Navi) will get an update to add some functionality due to the missing user interface (no display and keyboard).

Gruß,
Lothar
LDG
Site Admin

Postby smitt48 » 01.03.2016, 15:03

Hi Eric,

Welkom op het forum

Tom
Kind regards,
Tom Smit
Kralendijk, Bonaire - Dutch Caribbean