wmz21: Z21 App

wmz21: Z21 App

Postby janvanderborden » 23.02.2018, 21:02

Rob

De app geinstalleerd en dat werkt direct. Als regelaar en wisselbediening geen probleem maar zouden ook de seinen en de outputs moeten werken vanaf de app of is dit niet geinstalleerd. Ik zie de opdrachten wel binnenkomen maar seinen en outputs krijg ik niet aan de praat wat voor adressering ik ook kies.
gr jan
janvanderborden

Re: Z21 wlanmouse

Postby rjversluis » 23.02.2018, 21:35

Jan,

1) Deze App is van Roco en niet van Rocrail.
2) Bij problemen zonder enige vorm van documentatie sta je er alleen voor.
3) In de server trace zie je welk adres er kommt als accessory commando, en er wordt een match gezocht bij wissels, seinen en uitgangen. Heb je dubbele adressen dan krijgt het eerst gevondene het event
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 23.02.2018, 22:14

Hi Rob

bedankt voor je antwoord

het is me allemaal duidelijk maar ik vind het gewoon leuk om zulke ontwikkelingen uit te proberen en eventueel even hulp te vragen als ik er niet uit kom.
Ja ik weet het het is geen Rocrail. :)
gr jan
janvanderborden

Postby rjversluis » 24.02.2018, 07:27

Hallo Jan,

ik heb gisteren avond ook een sein in de Z21 App aangemaakt met adres 4: Werkt gewoon en komt in Rocrail aan.

Tevens heb ik de ontwikkelaars van Roco gevraagd of ze de export documentatie aan mij kunnen geven zodat via Rocrail de Z21 App geladen kan worden met alle locs enzo.
Maar ik ga er vanuit dat ze dat niet willen want ze verdienen er niets aan omdat de App gratis is.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Re: wmz21: Z21 App

Postby janvanderborden » 24.02.2018, 10:04

Hi Rob

Bedankt voor je antwoord.

Inderdaad dat zie ik ook de opdrachten komen gewoon in Rocrail aan maar had je ook een sein op het scherm in een plan.xml werkend ? Het merkwaardige is dat bij mij wissels en locs het wel doen maar seinen en outputs niet.

Het zou me inderdaad ontzettend verbazen als Roco dat geheim prijsgeeft maar niet gevraagd is zeker mis.

Onderstaand een stukje schermcopy. De bovenste 2 regels zijn van de bediening sein S1 op het RR scherm de onderste 2 regels worden getoond als de opdracht van de app komt. In de onderste 2 regels ontbreekt tussen de vierkante haken de ID S1 van het sein. Bij een wisselcommando zijn de opdrachten wel gelijk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
gr jan
janvanderborden

Postby janvanderborden » 24.02.2018, 11:56

Hi Rob en ..

de output werkt inmiddels ook, een sein wil nog niet lukken
gr jan
janvanderborden

Postby janvanderborden » 26.02.2018, 12:44

Hi Rob

Ben nog wat aan het experimenteren geweest met het gebruik van nummers voor het aansturen van de wissels.

het werkt maar alleen als ik bij port een (willekeurige) waarde plaats. Is toch vreemd want een waarde invullen bij nummer moet toch het gebruik van portwaarden negeren ?
gr jan
janvanderborden

Postby rjversluis » 26.02.2018, 13:42

Hi Jan,

het nummer is een referentie om deze wissel aan te spreken, zonder adres wordt er geen commando aan de centrale gestuurd.
De wissel moet eerst zonder deze App kunnen functioneren.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 26.02.2018, 18:58

Hi Rob

Ja, nu snap ik hoe het werkt. Helemaal duidelijk, bedankt :thumb_up:
gr jan
janvanderborden

Return to Centrales (NL)