Dinamo: Analoog commando code 28 of 22 ?

Dinamo: Analoog commando code 28 of 22 ?

Postby allejan » 28.03.2012, 10:47

Ik ben bezig met eigen hardware voor het aansturen van mijn anaolge treinen en toepassing van een CANbus, dan hoef je zelf niets te doen aan protocollen. Hiervoor heb ik de DINAMO 3.1 als interface beschrijving gebruikt, omdat deze een uitstekende speficatie beschikbaar heeft. Via een testpaneel alle besturingsfuncties getest.

Het gebruik van Rocrail geeft voor de snelheidsregeling problemen, wissels werken prima. Om de analoog in te stellen is onder baanvakken, tab interface, analoog aangevinkt.
De code die wordt verstuurd is op stoppen vande rein: 0C A8 83 90 96 A3
Er volgt dan een tweede message: 0C A8 83 C0 96 F3
De code A8 83 = code 0x28 voor baanvak 3

Hier echter verwacht je code 0x20 of 0x22 zijnde snelheid analoog en niet code 0x28 zijnde DCC snelheid en functies.

Doe ik iets verkeerd of is dit een bug? Ik hoop het eerste, wie kan mij helpen?

BVD

Mijn rocrail.ini file is, hier is niets te vinden over analoog:

<rocrail planfile="Eelinkes.xml" occupancy="occ.xml" libpath="." imgpath="images" ptiid="" lciid="" dpiid="" sviid="" sciid="" scsensor="" createmodplan="false" poweroffonexit="true">
<trace rfile="rocrail" debug="false" info="true" byte="false" automatic="false" monitor="true" listen2all="true"/>
<tcp port="8051" maxcon="10" onlyfirstmaster="false"/>
<srcpcon port="4303" active="false"/>
<SnmpService port="161" active="false" traphost="localhost" trapport="0"/>
<clock divider="1" hour="24" minute="60"/>
<ctrl swtimeout="250" minbklc="20" ignevt="5" initfieldpause="500" seed="4711" savepostime="10" check2in="false" secondnextblock="false" initfieldpower="true" enableswfb="true" eventtimeout="0" signalreset="0" routeswtime="10" disablerouteVreduce="false" greenaspect="false" semaphorewait="1" signalwait="0" locostartgap="0" blockinitpause="0" useblockside="false" stopnonecommuter="false" syncroutes="false" syncroutetimeout="2500" defaspect="red" skipsetsw="false" skipsetsg="false" usebicom="true" poweroffonidentmismatch="false" poweroffatghost="true" keepghost="false" disablesteal="false" poweroffatreset="true" allowzerothrottleid="false"/>
<r2rnet id="" addr="224.0.0.1" port="1234" routes="C:\Documents and Settings\allmatec\Mijn documenten\Rocrail\plan.xml" enable="false"/>
<http port="0" refresh="0">
<webclient port="0" refresh="0"/>
</http>
<digint iid="NEW" lib="dinamo"/>
</rocrail>
allejan

Postby rjversluis » 28.03.2012, 10:56

Hi,

je moet voor analoge loks het adres van de lokdecoder in Rocrail op nul zetten, anders gaat Rocrail ervan uit dat een DCC lok in een Dinamo blok rijdt.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Return to Centrales (NL)