Wie helpt de eerste stap maken met RMX

Wie helpt de eerste stap maken met RMX

Postby wersitime » 17.10.2012, 20:51

Ik werd geattendeerd op Rocrail en toen ik het zag leek me dit wel wat voor mijn toepassing. Maar alle begin is moeilijk en ik moet blijkbaar een klein schopje hebben in de goede richting.

Ik heb Rocrail geinstalleerd. Heb eerst de server gestart en toen het programma. Vervolgens de RMX controller toegevoegd en (hopelijk goed) ingesteld. Mijn USB naar RS232 converter zit op Com9. Baudrate staat 57600, Hardware Flow op None, Poll aangevinkt.

Ik krijg geen communicatie naar de Rautenhaus RMX centrale. Via Traincontroller en RMX PC Zentrale werkt het wel dus blijkbaar stel ik iets fout in in Rocrail.

Wie heeft een idee, uiteraard heb ik het forum al afgezocht maar niets gevonden.

ps. Ales opnieuw opgestart en er is nu wel communicatie. :D Echter de locomotieven reageren nog niet. Nog even verder zoeken.

Bijvoorbaat dank voor de hulp.
wersitime

Postby derookamer » 17.10.2012, 21:30

Hi wersitime ????

communiceert Rocview met Rocrail (de server ),

maak even een issue aan , zie onder het help scherm en post die als zip even in het forum

gr

fred jansen
derookamer

Postby derookamer » 17.10.2012, 21:33

kijk ook even in de wiki

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=rmx-en

gr

fred jansen
derookamer

Postby wersitime » 18.10.2012, 10:30

Fred bedankt voor je reactie.

Er is communicatie met de server aangezien hier veel tekstregels in voorbij komen. Er staan erg veel regels met de tekst rmx en loco velocity.

Ik moest even zoeken hoe je een Issue aanmaakt maar ik denk dat het is gelukt, ook de rocrail.ini file. Ik heb hem als bijlage toegevoegd. Ik weet pas een paar dagen van het bestaan van rocrail dus het is allemaal nogal onwennig met veel zoekwerk. Maar vandaag is weer het e.e.a. duidelijker geworden.

Ondertussen heb ik alle Com poort parameters langsgelopen en dit lijkt allemaal goed te staan. Ik kan de Centrale in en uitschakelen maar alles gaat in slow motion. De locomotief wordt ook aangestuurd maar die doet maar wat, echte controle is er dus nog niet.

Het lijkt dus dat er niet de juiste signalen binnen komen of mogelijk verminkt.

Groeten Henny
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
wersitime

Postby wersitime » 18.10.2012, 14:45

Ik zoek nog steeds verder en probeer van alles te bedenken. Zou het kunnen zijn dat ik een andere USB naar Serieel Interface moet gebruiken. Ik gebruik een Digitus en heeft nooit problemen opgeleverd maar ik kan me zo voorstellen dat Rocrail hier niet goed mee communiceert. De communicatie gaat namelijk erg traag en de data komt blijkbaar niet goed over.

De server geeft veel All Channels in use, Gould not get slot for E03 enz.

Overigens met mijn Samsung Galaxy 3 kan ik verbinding maken en de centrale in of uitschakelen maar ook daar gaat alles in slow motion en niet betrouwbaar. Hij geeft wel de juiste locomotieven weer.

Het lijkt of Rocrail enorm druk is en dat daardoor commando's vertragen.

Kan hier nog iemand koek van bakken, ik hoop het want dit is nu juist het programma waar ik al lang naar op zoek was.

Groeten,
Henny
wersitime

Postby ron&bram » 18.10.2012, 15:42

Hallo Henny,

Het lijkt erop alsof de RMX heel veel loc boodschappen naar Rocrail stuurt (ik zie deze meerdere malen per seconde in de trace file). Probeer eens hoe het gaat als in Rocrail het info trace level is uitgeschakeld, hetzij via de Rocrail eigenschappen, hetzij door in het Rocrail dos-achtige venster n<enter> te tikken.
Best regards, Viele Grüsse, vriendelijke groeten, Ronald :rr_cap:
GCA85/50/93/145/146/153 Loconet, Twincenter+booster for locs, seperate booster for accessory decoders, dedicated laptop with XP and Ubuntu for Rocrail, AndRoc, LGB indoor OTF layout
ron&bram

Postby wersitime » 18.10.2012, 16:54

Hallo Ronald,

Ja er wordt enorm veel data verstuurd, het hele Dos scherm loopt vol met meldingen. Ook wanneer je niets doet. Ik heb het info scherm uitgezet maar de reacties blijven gelijk.

De eerste keer de centrale in of uitschakelen gaat nog goed maar als je dan een loc wilt bedienen dan begint het data spuien en gaat alles erg traag. Hierdoor kon ik niet meer in het eigenschappen menu komen omdat hij zo druk was dat hij de muisklikken niet meer zag.

Groeten,
Henny
wersitime

Postby ron&bram » 18.10.2012, 17:57

Hallo Henny,

Ik moet er even iets dieper induiken, je hoort van me.
GCA85/50/93/145/146/153 Loconet, Twincenter+booster for locs, seperate booster for accessory decoders, dedicated laptop with XP and Ubuntu for Rocrail, AndRoc, LGB indoor OTF layout
ron&bram

Postby wersitime » 18.10.2012, 18:09

Dankjewel voor de moeite.

Onderstaand nog wat meer input. Dit gebeurt er wanneer ik de Class66 wil laten rijden.

Input error
Input error
Input error
Input error
could not get slot for loco Class66 Blauw
<fn group= 1 fnchanged= 1 fncnt= 4 id= Class66 Blauw f0= false f1= false f2= false f3= false f4= false f5= false f6= false f7= false f8= false f9= false f10= false f11= false f12= false f13= false f14= false f15= false f16= false f17= false f18= false f19= false f20= false f21= false f22= false f23= false f24= false f25= false f26= false f27= false f28= false server= infw00F4D864 />

lc=Class66 Blauw [addr=15] [fn=1] lights=off -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Sending command...V=0
memory allocations old=12355 new=13141
memory allocations old=13141 new=13166
memory allocations old=13166 new=13216
memory allocations old=13216 new=13267
could not get slot for loco Class66 Blauw
new clock event 19:05.04
memory allocations old=12355 new=12441
wersitime

Postby ron&bram » 18.10.2012, 18:25

Hallo Henny,

Je hebt inmiddels twee emails van me met wat testwerk daarin.
ron&bram

Postby rjversluis » 18.10.2012, 18:26

Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby rjversluis » 22.10.2012, 11:57

Ik ben bang dat RMX Support eruit moet:

rautenhaus digital wrote:Copyright/Lizenzvermerk: Das in diesem Dokument beschriebene Schnittstellenprotokoll ist geistiges Eigentum von rautenhaus digital®-Vertrieb, 47877 Willich. Eine Weitergabe an Dritte ist nicht zulässig. Die enthaltenen Informationen sind ausschließlich für den Empfänger zur Verwendung in Closed-Source-Softwareprodukten freigegeben. Herstellung und Vertrieb von Geräten, die dieses Schnittstellenprotokoll implementieren, bedarf der schriftlichen Genehmigung von rautenhaus digital®-Vertrieb.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby wersitime » 22.10.2012, 12:02

Hoe zit dit dan voor andere softwareaanbieders die Rmx ondersteunen. iTrain, Traicontroller enz... Of betalen die ervoor.

Groeten,
Henny
wersitime

Postby rjversluis » 22.10.2012, 12:14

Ik heb net een bevestiging gekregen: Rocrail mag dit protocol gebruiken.
Ronald heeft het nu ook en pakt de draad daarmee op.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby wersitime » 22.10.2012, 12:19

Gelukkig. Ronald is juist zo druk geweest om Rmx volledig te krijgen. Inmiddels werkt bijna alles naar behoren, zelfs de besturing met de Android telefoon. Ik ben dus helemaal gelukkig. Ronald bedankt hiervoor.

Drie dagen geleden had ik nog nooit van Rocrail gehoord en nu rijden hier de treinen er al op, zij het nog niet geautomatiseerd.

Groeten,
Henny
wersitime

Return to Centrales (NL)