RocRail met TwinCenter

RocRail met TwinCenter

Postby Ivar » 29.01.2013, 17:21

Hallo,

Ik probeer RocRail werkend te krijgen met een TwinCenter via een seriele poort op Windows 7.

Met koploper kan ik een trein laten rijden, dus de verbinding werkt. Met RocRail krijg ik echter niets aan de praat.

Uit de documentatie kan ik niet halen wat hier voor moet worden ingesteld.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie en/of weet iemand of en hoe dit mogelijk is?

Ik ben benieuwd.
Ivar

Postby Pirat-Kapitan » 29.01.2013, 18:11

Hallo Ivar,
darf ich bitte in deutsch antworten?
Das Twincenter ist baugleich zur Intellibox, dort kannst Du entweder das P50x-Protololl oder das LocoNet-Protokoll nutzen, für das letztere brauchst Du aber noch einen LoconetBuffer wie den MGV85 etc.

Für das P50x-Protokoll habe ich die Einstellungen aus dem Wiki unverändert übernommen.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=intellibox-nl

Ich hoffe, ich konnte helfen.
Schöne Grüße
Johannes
Clearasilfahrer auf Spur G&H0m, Lenz LZV (3.6), ORD-20, Manhart-Funki und WLM, RS-Bus Rückmelder (Reedkontakte/GBM),
Rocrail auf RasPi mit mobilen Geräten (andRoc). Details auf http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=use ... at-kapitan.
Pirat-Kapitan

Postby Ivar » 29.01.2013, 18:47

Hallo Johannes,

Dank fur Ihren Anwort.

Ich brauche dass DCC protocol, so dann sieht dass Loconet protocol fur mich das beste ann.

Ivar
Ivar

Postby ron&bram » 29.01.2013, 20:22

Hallo Ivar,

Ik heb in het verleden mijn Twincenter via een seriele verbinding samen met Rocrail gebruikt. Als protocol had ik p50x, met de instellingen zoals in de Wiki beschreven. In het TC kun je zowel het default digitale protocol instellen (bij mij DCC 128) en indien nodig, per loc een afwijkend protocol. Dit is onafhankelijk van het communicatie protocol tussen het TC en Rocrail.
Zowel het TC als de orignele Intellibox hebben echter een vervelende eigenschap. Als ze via de seriele poort met de pc verbonden zijn ontstaan er spontane resets, soms meerdere per uur. Tijdens de opstart fase na zo'n reset is het TC "doof" en kunnen er opdrachten verloren gaan zodat bv wissels niet meer in de stand staan waarin Rocrail denkt dat ze staan (gevolg kaboom).
Ik ben daarom overgestapt naar een GCA85 Loconet buffer voor de verbinding met de pc en heb het TC via een Loconet kabel aan de GCA85 aangesloten. Sindsdien (en dan heb ik het over jaren) nooit meer een spontane reset gehad.
Bij gebruik van een seriele verbinding tussen pc en TC wel opletten dat zowel in Rocrail als in het TC alle communicatie instellingen goed staan (en dat is verschillend voor p50x en Loconet).
Best regards, Viele Grüsse, vriendelijke groeten, Ronald :rr_cap:
GCA85/50/93/145/146/153 Loconet, Twincenter+booster for locs, seperate booster for accessory decoders, dedicated laptop with XP and Ubuntu for Rocrail, AndRoc, LGB indoor OTF layout
ron&bram

Return to Centrales (NL)