Rocrail met MRDirect

Rocrail met MRDirect

Postby rvooyen » 23.04.2013, 19:14

Samen met Marco Roede heb ik MrDirect verder getest met Rocrail.

Marco heeft nu versie 8.0H5 beschikbaar. Deze gebruik ik nu met Rocrail en het werkt goed.

Mijn setup is:

Rocrail als PC besturing op een XP machine.
Via nulmodem kabel is dit verbonden met een PC (W98) met MrDirect als CS, geconfigureerd als P50X centrale, zonder cts en met baudrate 38400.

MrDirect is verbonden met een MrDirect Booster van Traintech. Verder heb ik een LDT booster, een 6015 Marklin booster en een 6604 Delta booster.

Met zo'n 80 outputs (wissels, seinen, overgangen) en zo'n 80 bezetmeldingen wordt de baan met 33 blokken bestuurd.

Groeten,

Robert
Robert van Ooijen.
Building Rhineland2. 3 levels. CS=IB1-Loconet+HSI-s88, 70 blocks, 160 sensors, 4 boosters. M&K 3rail.
Goal: Scheduled Pass. trains, "OPS" with car cards etc.. Using andRoc and Rocweb/xs throttles.
Rocrail on WinXP.
rvooyen

[Opgelost] Re: Rocrail met MRDirect

Postby dpring » 25.02.2015, 22:07

Hallo Robert,

Ik ben nieuwe gebruiker van Rocrail en aangezien ik ook als centrale Mrdirect gebruik zou jij me vast verder kunnen helpen !
Ik heb mijn probleem voorgelegd onder Centrales op het NL forum.
Ik denk dat ik een basis instelling niet goed geconfigureerd heb maar welke. Soms werkt het goed maar vaak crashed Mrdirect.

Regards, Dick Ringenier
Linux-Mint 18.3,Rocrail. Asus PC volledig DOS 7.22 met MrDirect centrale. Marklin C-Rail Stoomtreinen tijdperk 1,Digikeys bezetmelders en functiedecoders,16 blokken,32 wissels,
dpring

Return to Centrales (NL)