[opgelost] Starten loc verstoort USB verbinding met SPROG

[opgelost] Starten loc verstoort USB verbinding met SPROG

Postby eporocrail » 21.03.2015, 11:47

Hallo medespoorders

Wanneer ik rocrail start controleer ik of de server verbinding heeft met de sprog. De com poort selectie is in orde.
De USB led brandt continu. De railspanning led brandt continu.
Ik plaats de loc in een blok en zorg voor de juiste swap direction.
Ik zet de railspanning aan. De railspanning led op de sprog gaat knipperen.
Zodra ik in automatic mode de loc start, begint de usb led op de sprog snel te knipperen. De loc start niet. Controle in rocrail van de server geeft een grayed out veld van de server te zien.

De drivers van de sprog via usb zijn in orde.

Heeft iemand een idee?

Ellard
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by eporocrail on 20.07.2015, 20:40, edited 1 time in total.
Kind regards Ellard.
Scale N Peco Code 55, WiFi Eltraco for sensing and switching, DCC++ on Arduino Nano for driving, ROCRAIL server on Raspi
eporocrail

Re: Starten loc verstoort USB verbinding met SPROG

Postby rjversluis » 21.03.2015, 12:20

Hi Ellard,

zet bij de server trace level monitor ook aan zodat zichtbaar wordt welke commando's door sprog worden verwerkt.

Of in automaat of handmatig een lok bedient wordt maakt voor de sprog geen verschil; Is op dit niveau niet interessant.

Als de automaat is ingeschakeld is zijn er diverse menu punten niet meer bereikbaar waaronder de Rocrail server eigenschappen.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBUS - CANGCx ] - [ G: CBUS - CANGCx ]
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 21.03.2015, 13:21

Hi Rob,

Hier nieuwe files.

Ik ben benieuwd!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kind regards Ellard.
Scale N Peco Code 55, WiFi Eltraco for sensing and switching, DCC++ on Arduino Nano for driving, ROCRAIL server on Raspi
eporocrail

Postby rjversluis » 21.03.2015, 13:30

Hi,

de commando's komen aan.
Kun je de lok vanuit de Rocrail regelaar laten rijden?
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 21.03.2015, 14:01

Hi

Zodra ik de snelheidsregelaar boven nul zet begint de usb led snel te knipperen. De loc beweegt niet. Als ik de spanning in rocrail uit zet, brandt de usb led weer continu. Als ik nu de spanning weer aanzet knippert de usb led op de sprog zonder iets te doen met de snelheidsregelaar.

De files zitten er weer bij.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby rjversluis » 21.03.2015, 14:12

Volgens mij maakt de lok gewoon kortsluiting.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 21.03.2015, 14:32

Als ik rocrail opstart en de railspanning aan zet, geef ik kortsluiting op de rails. Dan gaat het railspanning led op de sprog sneller knipperen als normaal. De usb led blijft continu branden.
Als ik rocrail opnieuw opstart en railspanning aan zet, schuif ik zonder loc op de rails de snelheid regelaar boven nul. De usb led gaat snel knipperen.

Kabels wisselen en usb poort wisselen helpt niet.
Vanmorgen nog mee gereden.

Ik heb het vermoeden dat de sprog defect is.

Ik stuur de files mee.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby eporocrail » 21.03.2015, 15:17

Hi Rob,

Nog even verder gegaan met testen.
Sprog niet defect. Wanneer ik de sprog gebruik met een throttle kan ik de wadloper laten rijden. De usb led brandt normaal. De NS1855 gaat echter niet rijden. Alle cv's zijn wel uit te lezen. Nieuwe snelheidstabel wordt ook opgeslagen. Rijdt echter niet.
Dus wel iets mis met de 1855.

Getracht de wadloper te laten rijden met rocrail. USB gedrag niet gewijzigd. Wadloper gaat wel rijden maar onder automatisch de verkeerde kant op. Stoppen gaat alleen door op de throttle op stop te drukken. De communicatie lijkt niet in orde.

Nog maar eens de laatste trace.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Postby rjversluis » 21.03.2015, 15:57

Hi,

je weet dat de SPROG geen centrale is? Deze zet alleen de DCC berichten die via USB gestuurd worden om in een rail signaal.
Zodra één of meer locomotieven gestart worden moet Rocrail continu refresh berichten sturen omdat de SPROG geen refresh stack heeft. In dit geval knippert de USB LED snel wat ook moet.
Als alle locs stil staan zal op een gegeven moment de USB LED weer continu gaan branden. (purge 80 seconden)

De railspanning LED knippert zodra deze aan staat. Als deze uit is brand deze LED continu.

Als een loc in automaat de verkeerde kant uit rijdt heb je iets verkeerds gedefinieerd of de loc logisch verkeerd om staan.

Begrepen?
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby eporocrail » 22.03.2015, 07:35

JA CHEF.

Bedankt voor de info. Was mij van tevoren niet bekend.
Verder heb ik mij op het verkeerde been laten zetten doordat de nieuwe Kuehn n45 decoder kapot is na welgeteld 3 uur 14 minuten en 10 seconden rijtijd.
De loc heeft nu exact dezelfde verschijnselen als voor het plaatseen van die decoder.

Loc zal wel ziekjes zijn.

Groet

Ellard.
Kind regards Ellard.
eporocrail

Return to Centrales (NL)