Raspberry Pi

Raspberry Pi

Postby janvanderborden » 24.03.2015, 22:06

Beste Rocrailers

Afgelopen tijd wat aan het stoeien geweest met de Raspberry als rocnode. Op mijn eerste computer met een enkele netwerkkaart onder Win8 totaal geen probleem er was direct connectie. Toen naar de Laptops. Ik heb 2 macbooks pro eveneens met Win8. Nou vergeet het maar met geen mogelijkheid de rocnode te zien, alle adviezen uit de engelse en de duitse wiki toegepast maar tevergeefs Wel liet Wireshark de Raspberry zien. Dat is dus vreemd. Een laptop heeft doorgaans meerdere mogelijkheden om met internet te connecten en Rocrail moet natuurlijk wel de juiste interface kiezen. Na het disabelen van de interface voor Wifi was het probleem opgelost. Uitschakelen (het rode kruis) is niet voldoende.
Naar mijn idee laat Rocrail hier een steekje vallen door niet direct de juiste interface te kiezen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
gr jan
janvanderborden

Re: Raspberry Pi

Postby rjversluis » 24.03.2015, 22:23

Hi Jan,

ik gebruik hier ook een MacBook Air en Rocrail heeft daar geen problemen met RocNet.
De juiste keuze voor een NIC is geen opgave van een gebruikers programma maar van het besturing systeem.

Als je Windows op een Mac gaat installeren is een keuze die je maakt maar daarmee heb je maar beperkte mogelijkheden van je MacBook. Wie gaat er nu een hoop geld uitgeven voor een Mac om daar vervolgens Windows op te zetten wat op een laptop van 10 Euro ook werkt. :roll:

Hat probleem wat er bij jou netwerk aan de hand is moet je zoeken in de accesspoints, router en Windows Firewall.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Re: Raspberry Pi

Postby janvanderborden » 25.03.2015, 09:50

hi Rob

ik heb hier ook een Imac met mac os en dat gaat ook zonder problemen. Toch even over de prijs van zo'n macbook's pro. Op internet kun je die dingen kopen , een jaar of 5 oud voor nog geen 275 euro. Voor dat geld zijn er geen vergelijkbare laptops. Redelijk snel en een perfect scherm. Als je niet van mac os houdt dan zet je er windows op apple ondersteunt dat met bootcamp. Dat gaat allemaal gesmeerd.

Toevallig keek ik ook nog even bij de GCA 101, loco buffer, daar heb je de mogelijkheid ingebouwd om een lokaal IP adres te geven.
Mijn netwerk met alles wat daar aanhangt werkt perfect, daar twijfel ik niet aan.
gr jan
janvanderborden

Return to Centrales (NL)