[solved] Running out of port addresses?

Re: Running out of port addresses?

Postby cornelis » 09.12.2017, 10:08

Heren bedankt
Rob ik ben het helemaal met je opmerking eens en ben ook blij te vernemen dat er kontakt is met Leon in zake dinamo op rocrail. Het is immers een veel te leuke hobby. Het is altijd lastig dat internet haalt soms dingen op die beter vergeten hadden kunnen worden. Ik ga ook niet terug waar ik dit las, punt daar achter.

Ook had ik nog iets anders bedacht. Zou ik een komando van aiTrän naar rmu/PM32 kunnen 'opnemen' met een bepaald poort adres en zo ja zou dat zin hebben?

Ik zal even de vraag verder naar vooren brengen over die integratie in het forum. De meerdere adressen zou ook met OC32 New Generation van toepassing kunnen zijn.

Ik ben een paar keer bij Frans geweest in Zwolle zijn workshops zijn leuk en informatief redlijk geprijst en dus ondersteunt Frans de hobbie en die produkten wel heel goed.

Met vriendelijke groet

Cornelis
cornelis

Postby rjversluis » 09.12.2017, 10:17

Hi Cornelis,

daarvoor heb je een Compoort sniffer programma nodig.

Ik heb Leon een email gestuurd; Die weet waarschijnlijk wel hoe die 64 uitgangen aangestuurd kunnen worden middels het Dinamo protocol.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBUS - CANGCx ] - [ G: CBUS - CANGCx ]
rjversluis
Site Admin

Postby cornelis » 10.12.2017, 06:31

Hi Rob en Bert.

Leon heeft een antwoord gestuurt en het probleem is opgelost.

Even terzijde bij dinamo addressen moet er altijd 1 bij opgeteld worden om het decimaal adres te verkrijgen.

Zie hier beneden de kommunikatie.

Ik heb de vraag ook even verder gesteld ivm de nieuwe mogelijkheden van OC32.

bedankt voor de moeite die jullie hier aan besteed hebben.
Mvgr

Cornelis

kopie Kommunikatie.
Hallo Leon

Bedankt voor jouw antwoord. Ja dit werkte precies zoals je dit beschreef. Deze punten waren niet aangevinkt toen ik op dit tabblad kwam. Maar toch werkte dit in aiTrän zonder "Permanent" en "PM 64d" aan te vinken. Niet dat dit iets uitmaakt alleen maar een observatie.

Aangevinkt etc Rocrail werkt nu met PM32 boven de 32. Toen computer opnieuw opgestart rocrail opgestart werkte nog steeds. Toen dinamo config weer opgestart. Aangesloten op het dinamo systeem, status opgehaald, naar het tabblad gegaan, software verder niet aangeraakt. Ik kon niet zien dat ik net voorheen "Permanent" en "PM 64d" aangevinkt had omdat de vinkjes niet naar vooren kwamen als een instelling die daarvoor gemaakt zou zijn. Weer Rocrail opgestart en werkt nog steeds.

Met al die nieuwe mogelijkheden in OC32 inclusief matrix zou iets dergelijks van toepassing zijn? Of is dat niet nodig?

Rob liet me weten dat hij je een email zou sturen en dus laat ik hem weten hoe deze oplossing tot stand is gekomen.

Nogmaals bedankt.

Mvgr
Cornelis

From: Leon van Perlo
Sent: Sunday, December 10, 2017 3:34 AM
To: Cornelis
Subject: Re: adressen voor PM32

Hallo Cornelis,

Als Rocrail het universeel geimplementeerd heeft dan weet Rocrail helemaal niet hoeveel wissels elke PM32 aanstuurt. Rocrail nummert gewoon van 1 tot 256.
Hoeveel wissels per PM32 je gebruikt configureer jij zelf in Dinamo. Standaard is 32.

- Start DinamoConfig
- Kies de COM poort van je systeem
- Vink op tabblad RM-U / UCCI "Permanent" en "PM 64d" aan
- Klik op RMU-Config

Laat me ajb even weten of het werkt.

Mvg,
Leon
cornelis

Previous

Return to Dinamo/MCC (NL)