[MCC] Traffic light SVG + crossing Topic is solved

gvanrekum

[MCC] Traffic light SVG + crossing

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 13:20

Hi,

Can you please add a traffic light symbol(SVG) @ Road section of the plan? Please only a traffic light, without a piece of track.
Also please add a straight crossing (there's a X-Crossing now only, please add a + Crossing)

Thanks! 8)

Greetz,

Gerard
Last edited by gvanrekum on 14.07.2012, 21:30, edited 1 time in total.

derookamer

Post by derookamer » 14.07.2012, 19:22

Hi Gerard

is dit de bedoeling ?

gr

fred jansen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

gvanrekum

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 19:28

Hi Fred,

Dat bedoel ik! (dan uiteraard alleen de kruising, 32x32px.

Nu het verkeerslicht nog :wink:

Grt,

Gerard

P.s. Ik vindt de wegen trouwens nogal breed in rocrail, mogen wat mij betreft standaard de helft smaller. Ook zou een mogelijkheid om dubbelbaans wegen te maken mooi zijn (als de tekening bovenin een 32x32 afbeelding wordt geplaatst moet dit mogelijk zijn)

derookamer

Post by derookamer » 14.07.2012, 20:28

Hi gerard

Het is de bedoeling deze kruising toe te voegen aan de bibliotheek. Heb je speciale wensen mbt een verkeerslicht ? gewoon 3 lampen onder elkaar ?
Het ontwerp is niet zo'n probleem maar het is nmi wenselijk dit symbool toe te voegen aan de bibliotheek roads zodat bij een combinatie van spoor en weg er onderscheiden symbolen zijn voor seinen en verkeerslichten.
Wordt aan gewerkt

gr

fred

gvanrekum

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 20:32

Hoi,

Klopt inderdaad 3 lichten onder elkaar! Wat bedoel je met 'nmi'?

Grt,

Gerard

derookamer

Post by derookamer » 14.07.2012, 20:57

Hi gerard

nmi, naar mijn idee !

gr

fred

gvanrekum

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 20:59

Hoi,

Ah! Het is nmi ook wenselijk ze toe te voegen aan de roads database :wink: . ( en evt. de huidige symbolen na te zien ivm evt dubbelbaans mogelijkheid)

Grt,

Gerard

gvanrekum

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 21:20

Hoi,

Nog 1 dingetje trouwens. Ik heb zelf het formaat van de blokken veranderd naar 32x32 px. Dit is bij het gebruik van een autotraject een stuk overzichtelijker dan blokken van 128x32 px. Misschien is het wenselijk dit by default zo in Rocrail te zetten?

Dank.

Grt,

Gerard

derookamer

Post by derookamer » 14.07.2012, 21:59

Hi gerard

wil je de svg opsturen ?

in de 3 kleuren ?

gr

fred

gvanrekum

Post by gvanrekum » 14.07.2012, 22:03

Hoi,

Enige wat ik heb gedaan is de svg geopend met een text editor en 128 gewijzigd naar 32. Zal dus niet helemaal juist zijn?

Grt,

Gerard

gvanrekum

Post by gvanrekum » 15.07.2012, 10:06

Hoi Fred,

Hierbij de verkeerslichten zoals ik het bedoel. Heb ze gemaakt in inkscape dus je zal ze nog wel even moeten aanpassen...

www.spoorh0.nl/diversen/Rocrail/Roads_trafficlights.rar

Grt,

Gerard

gvanrekum

Post by gvanrekum » 15.07.2012, 12:56

Hoi Fred,

Nog een klein dingetje: Als je inzoomt bij gebruik van Roads, krijg je witte lijntjes tussen de verschillende delen (zowel windows als linux) lijkt een foutje in het ontwerp van de wegen?

Grt,

Gerard

derookamer

Post by derookamer » 15.07.2012, 14:25

Hi gerard

die witte lijntjes zijn ook zichtbaar bij de spoorrails, ik denk niet dat die weg kunnen.

ik heb ook het bocht symbool wat aangepast

er staan stoplichten op de kruising

vindt je dat iets ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

gvanrekum

Post by gvanrekum » 15.07.2012, 14:29

Hoi Fred,

Top! Erg netjes. Bocht symbolen zijn ook top!

Qua witte lijntjes, het valt me op dat als je een SVG opent met inkscape, de tekening niet netjes in het vakje zit. Kan dit iets zijn?
Denk je dat je toevallig een oplossing kan verzinnen mbt dubbelbaans wegen, huidige oplossing in jouw afbeelding vindt ik er teveel ruimte tussen de 2 wegen zitten, waardoor het onoverzichtelijk wordt.

Grt,

Gerard
Last edited by gvanrekum on 15.07.2012, 15:09, edited 2 times in total.

gvanrekum

Post by gvanrekum » 15.07.2012, 15:04

Hoi,

Hierbij een screenshot van mijn testbaan, wellicht leuk om te zien.
Zo kom je wat dingen tegen welke alleen voor wegen gelden. Zo mis ik bijv. ook een enkele T splitsing... :wink:

Qua bocht symbool; kan deze als lijdend gebruikt worden, en de huidige (schuine) als 2e optie? Als je de huidige helemaal laat vervallen kan je geen grote bochten/schuine wegen meer maken...

Grt,

Gerard

Post Reply

Return to “Dinamo/MCC (NL)”