[opgelost] Symbool voor het schakelen van relais

Post Reply
eporocrail

[opgelost] Symbool voor het schakelen van relais

Post by eporocrail » 19.12.2012, 17:57

Hi Rob,

Zoals je hebt aan gegeven kan een relais worden bediend via "Tables - switches - Interface - single gate". Dit werkt. het enige schoonheidsfoutje hierbij is dat er geen weergave symbool is dat enigszins te maken heeft met een relais of schakelaar.
Is het mogelijk een extra symbool aan "Tables -switches - general - Type" toe te voegen?

Groet

Ellard
Last edited by eporocrail on 20.07.2015, 20:43, edited 1 time in total.

rjversluis
Site Admin

Post by rjversluis » 19.12.2012, 18:07

Hi Ellard,

dmv het accessory nummer kun je een symbool toewijzen.
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=swi ... #accessory
Als er niets bij is dan kun je zelf een SVG symbool maken met bestand namen die hier beschreven staan.

Als deze relais besturing opgenomen is in een rijstraat dan kun je ze ook onzichtbaar maken.

Nogmaals wil ik je op de mogelijkheid wijzen om ipv relais blok uitgangen te gebruiken:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=swi ... ack_driver

PS: Hoe ben je op deze TrackDriver oplossing gekomen in het DCC tijdperk?

eporocrail

Post by eporocrail » 19.12.2012, 19:46

Hi Rob,

Het voeden via blok uitgangen is de primaire methode. Je kunt echter dinamo blokuitgangen sparen door gebruik te maken van relais. Het artikeltje hierover van Leon van Perlo heb ik bij gesloten.

Om je tweede vraag te beantwoorden:

Bij het opnieuw leven inblazen van een oude hobby heb ik ook gekeken naar DCC. Ik heb echter een klein locje waarin geen decoder past. Daarna ben ik gaan zoeken en kwam ik dinamo tegen. Het hybride aspect sprak mij aan. Bovendien kun je met weinig verschillende componenten de volledige model baan qua electronica vorm geven. Verder vind ik zoveel mogelijk zelf doen en uit zoeken een interessant neven aspect van de model spoorbaan.
Tot slot is dinamo goed betaalbaar. (centrale sturing voor 75 Euro exclusief voeding, universele interface, OC32, met 32 poorten voor ongeveer 65 Euro, 128 melderingangen per TMH, etc)

Bedankt en we gaan verder.

Groet

Ellard
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Return to “Dinamo/MCC (NL)”