[opgelost] Identificatie van wagons

[opgelost] Identificatie van wagons

Postby eporocrail » 30.04.2014, 14:58

Heren,

Ik ben een plan aan het maken voor een rangeercomplex. Ik kwam de informatie tegen over Perz, het zelfbouw IR identificatie systeem. Het is te groot om in n schaal locs in te bouwen. Het kan echter wel worden ondergebracht in wagons.
Ik begrijp dat rocrail de informatie van Perz kan halen uit de RS232 interface. Kan deze identificatie ook worden toegekend aan het identificatie veld van een wagon? Op basis van de informatie zou dat moeten kunnen. Als dat zo is, kan dit id op moment van passage van een sensor uitgelezen worden om dan een wissel te bedienen?

Dit gedachtenspel biedt mogelijkheden om het rangeren te ondersteunen door wissels te bedienen op basis van identificatie code van wagons.

Kunt u mij aangeven wat bij de huidige stand van de software mogelijk is?

Met trein groet

Ellard
Last edited by eporocrail on 20.07.2015, 20:46, edited 1 time in total.
Kind regards Ellard.
Scale N Peco Code 55, WiFi Eltraco for sensing and switching, DCC++ on Arduino Nano for driving, ROCRAIL server on Raspi
eporocrail

Re: Identificatie van wagons

Postby rjversluis » 30.04.2014, 16:11

Hallo Ellard,

in dit forum spreken we elkaar aan met jij/jou of voornaam, dus laat dat "U" maar achterwegen. ;)

De Car-Identifier kan gebruikt worden om automatisch de locatie van de wagon aan te passen.
Wissels bedienen adhv deze ID kan met de huidige stand niet, en deze methode is niet aan te bevelen in automaat modus.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Return to Dinamo/MCC (NL)