RailCom richting tijdens automaat

Re: RailCom richting tijdens automaat

Postby janvanderborden » 12.06.2018, 19:09

Hi Rob

dat is jammer, in ieder geval bedankt voor je gedane inspanningen en bestede tijd

ik zal het verhaal van Klaus nalezen maar als ik zo vluchtig kijk waar hij mee bezig is geweest dat wil ik helemaal niet.

wat ik wil is als ik een loc uit de doos haal deze op de baan zet en naar een specifiek blok rangeer dat daar automatisch de goede rij- en reserveerrichting worden ingesteld.

Misschien is er met acties iets mogelijk ?

vraagje: kan ik de railcomrijrichting info met een actie uitlezen ?
gr jan
janvanderborden

Postby rjversluis » 13.06.2018, 06:30

Hi Jan,

het probleem hier is dat je dan meldt dat het werkt en daarna weer niet.
Als je het wat exacter kan beschrijven kan ik er misschien wat mee. Of stapsgewijs.
Best Regards, Rob.
:!: PS: Do not forget to attach the usual files.
:!: PS: Nicht vergessen die übliche Dateien an zu hängen.
[ macOS - Linux] - [ N: CBus - CAN-GCA ] - [ 0: RocNetNode - GCA-Pi ]
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 13.06.2018, 09:20

HI Rob

Het probleem is dat er meerdere variabelen zijn die het testen wat complexer maken en voor mij niet altijd direct duidelijk wat het effect zou moeten zijn.

De laatste aanpassing in Rocrail werkt in ieder geval wel. Ik kan aangeven of Railcom wel of niet (zichtbaar) effect heeft op Rocrail, het pijltje in auto mode.

Wat ik graag zou willen heb ik al eerder omschreven: het handmatig binnenrijden in een Railcomblok waarna RR zelf de goede rij- en reserveerrichting instelt.

Als volgens jou dit nu zou moeten kunnen werken dan ga ik verder testen. Mocht jij zelf niet de overtuiging hebben dat het werkt test ik natuurlijk ook verder mogelijk op basis van vraagstellingen van jouw kant.

Tot nu toe heb ik van alles geprobeerd maar krijg ik niet voor elkaar wat ik zou willen.

Ik ga (nog) een poging doen te beschrijven wat ik doe en wat het resultaat is. In ieder geval al bedankt voor je handreiking.
gr jan
janvanderborden

Postby janvanderborden » 13.06.2018, 17:53

Hi Rob

vraagje

ik heb omschreven wat ik wil

moet ik de optie Blok aankomst zijde wel of niet aanvinken ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
gr jan
janvanderborden

Postby rjversluis » 14.06.2018, 06:41

Hallo Jan,

Wat ik graag zou willen heb ik al eerder omschreven: het handmatig binnenrijden in een Railcomblok waarna RR zelf de goede rij- en reserveerrichting instelt.

RailCom geeft de placing aan van een loc die binnen komt.
Met de "Block enter side" optie wordt niet de placing veranderd maar de blok binnenkomst richting. (Deze optie zou ik in dit geval niet aanvinken.)

Status Quo:
Een loc komt een RailCom blok binnen en het pijltje wordt juist aangegeven.

Jou verdere vraag snap ik niet goed: "waarna RR zelf de goede rij- en reserveerrichting instelt"
Op welke logica is dit gebaseerd? Moet RR kijken welke routes er zijn en eventueel automatisch een Swap doorvoeren?
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 14.06.2018, 09:14

HI Rob

Ik zet een loc in het rangeerterrein op de baan
er is geen rijweg tussen bk001 en bk002
ik rij de loc naar bk002
daar aangekomen meldt de loc zich middels railcom , er verschijnt een pijltje en de naam wordt zichtbaar
(de loc heb ik al opgenomen in de loclist, dus ik krijg keurig de naam van de loc te zien in blok bk002)
(RR weet nu de rijrichting en de railcomplaatsingsrichting)
de baan is in auto mode, want de andere treinen draaien gewoon hun rondjes
ik geef de opdracht START loc , de loc reserveert richting bk003 etc. en vertrekt in de goede richting.

Misschien is het niet mogelijk wat ik vraag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
gr jan
janvanderborden

Postby rjversluis » 14.06.2018, 09:23

Hallo Jan,
janvanderborden wrote:ik geef de opdracht START loc , de loc reserveert richting bk003 etc. en vertrekt in de goede richting.

wat bedoel je met de goede richting?
Het pijltje staat richting bk001 als de loc in bk002 is aan gekomen? In dat geval, als de loc geen pendeltrein is, moet er een swap plaats vinden middels een actie.
Geheel automatisch een swap doorvoeren is alleen met pendel locs mogelijk, bij andere is dat niet gewenst en moet het middels een actie worden gedaan.
De plaatsing en blok enter side können bij acties worden opgevraagd, en adh daarvan een swap doorvoeren.
Best Regards, Rob.
rjversluis
Site Admin

Postby janvanderborden » 14.06.2018, 17:26

Hi Rob

Gisteren had ik de demo opstelling ontmanteld en vanochtend weer aangesloten

en ik krijg nu sterk de indruk dat het wel werkt. Ik heb meerdere keren de loc omgedraaid in Bk001 en blok Bk002 binnen gereden en iedere keer staat het pijltje in de richting van Bk003 (de goede richting)

en met Start Loc wordt er keurig gereserveerd richting Bk003 en weggereden naar Bk003.

Waarom dat nu ineens wel werkt en de vorige dagen niet is voor mij een compleet raadsel.

Ik ga er nu mee naar de clubbaan en hoop dat ik daar het zelfde resultaat krijg, zo niet dan neem ik je laatste adviezen over en ga verder testen.

In ieder geval weer heel hartelijk bedankt :thumb_up:
gr jan
janvanderborden

Previous

Return to Centrales (NL)